Ispunit ce Zemlju pravdom
Pripremio: Abdusamed Nasuf Bušatlic
Malo je vjerodostojnih predaja
Kaže ibn-Kesir:
"Kako cete se ponašati kad se medu vas spusti sin Merjemin, a imam (voda) ce biti jedan od vas?" (Buhari i Muslim). Od Džabira ibn-Abdullaha se prenosi da je cuo Poslanika, a. s., da kaže:
'Predvodi nam namaz!' A on ce odgovoriti: 'Ne, vi ste vode i imami jedni drugima! Allah je pocastio ovaj ummet'" (Muslim). Prenosi se od Alije, r. a., da je rekao Muhammed, a. s.:
Po imenu Muhammed, sin Abdullahov
"Mehdi je od mene, svijetlog je cela i povijenog nosa. Ispunit ce Zemlju pravdom i pravicnošcu, kao što je ona bila ispunjena nepravdom i nasiljem. Vladat ce sedam godina" (Ahmed i Hakim; Albani kaže da je sened ovog hadisa dobar, hasen). Abdullah ibn-Mesud prenosi da je Poslanik, a. s., rekao: "Dunjaluk nece nestati dok Arapima ne bude zavladao covjek iz moje porodice. Njegovo ime je kao i moje ime, a ime njegovog oca je kao i ime mog oca" (Ebu-Davud; Albani kaže da je sahih).
Tema o Mehdiju nas, prije svega, poziva da se vratimo na znacenje rijeci intizar (cekanje) u Kur'anu. Ajeti u kojima se spominje ovaj izraz mogu se podijeliti u tri vrste:
"I oni govore: 'Kad ce vec jednom ta pobjeda, ako istinu govorite?' Reci: 'Na Dan pobjede, kad nevjenicima nece nikako koristiti to što ce vjerovati i kad im se nimalo vremena nece dati'. Zato se ti okreni od njih i cekaj; i oni doista cekaju" (Es-Sedžda, 28.-29.). U ovom ajetu se pod izrazom Dan pobjede (Jevmu-l-feth) misli na Sudnji dan.
"Zar oni cekaju da im meleki dodu ili kazna Gospodara tvoga ili neki predznaci od Gospodara tvoga? Onoga dana kad neki predznaci od Gospodara tvoga dodu, ni jednom covjeku nece biti od koristi to što ce tada vjerovati ako prije nije vjerovao ili ako nije kao vjernik kakvo dobro uradio. Reci: 'Samo vi cekajte, i mi cemo doista cekati'" (El-En'am, 158.). U ovom ajetu se spominje cekanje najveceg dogadaja (Sudnjeg dana), ciji znaci kad se pojave - covjeku nece koristiti to što ce tada povjerovati ili, pak, cekanje "malog sudnjeg dana" - smrti. Jer, kad covjek umre, za njega je vec nastupio Sudnji dan. A direktan znak smrti je to kad duša dode do grla i kad covjek vidi meleka koji je došao da mu uzme dušu. Tada ne vrijedi pokajanje. Iz ovih ajeta zakljucujemo da nas oni pozivaju na rad, na djelo, vjerovanje i popravljanje stanja prije nego što se izmedu covjeka i ovih stvari isprijeci Sudnji dan ili smrt i prije nego što dode u situaciju kad ce biti neizvodivo uraditi bilo kakvo dobro djelo.
2. Druga vrsta ajeta su ajeti koji govore o cekanju obecane kazne na dunjaluku. Nevjernici nekad ubrzaju kaznu na taj nacin što je u potpunosti iskljucuju kao mogucnost izražavajuci svoju sigurnost naspram Allahove kazne.
"I reci onima koji nece da vjeruju: 'Radite što god možete, i mi cemo raditi, i cekajte, i mi cemo cekati'" (Hud, 122.).
3. Treca vrsta ajeta su ajeti koji govore o cekanju i išcekivanju nekih znakova i predznka i ajeta. Poznato je da su nevjernici tražili od Muhammeda, a. s., da im pretvori brdo Saffu u zlato da bi oni vjerovali u njegovo poslanstvo, zatim da im skine parce neba i slicno.
a.) Prepuštanje i osta-vljenje znanja o gajbu Allahu, dž. š., u svemu onome što covjek išcekuje. Znanje o gajbu pripada Allahu i nije dozvoljeno nikome - osim onome kome Allah to dozvoli - da se upušta u podrucje gajba na bilo koji nacin.
c.) Podsticanje na rad i aktivnost. U ovim ajetima nas Allah upozorava i podstice na dobra djela i pripremanje za smrt i Sudnji dan ozbiljnim radom, a ne cekanjem nekih dogadaja koji ce promijeniti naše stanje. Nema nijednog kur'anskog ajeta, niti hadisa koji nam daju mogucnost da išcekujemo dogadaje tek onako, cak ni vlastitu smrt. Svaki vjernik zna da ce mu smrt doci, ali nam nije ostavljeno da cekamo smrt skrštenih ruku, potpuno pasivni i izolirani od života.
Imam Ahmed bilježi hadis od Enesa ibn-Malika u kome je Muhammed, a. s., rekao:
Muhammed, a. s., nije rekao - ako neko od vas bude klanjao namaz u tom trenutku, neka ga dovrši - vec je spomenuo sadnicu. Možda ce neko reci da je to dunjalucka stvar, ali ce se za ovosvjetski posao koji je dozvoljen šerijatom - ako uradi s iskrenim nijjetom - dobiti nagrada. A ta nagrada se umnogostrucuje ako je u tom poslu korist svim ljudima. Radi svega ovoga, neprihvatljiv je stav pojedinih muslimana koji išcekuju dogadaje, odnosno predznake Sudnjeg dana, bez pripreme za te dogadaje. Takav stav može poroditi samo lijenost i pasivnost, što ni u kom slucaju ne smiju biti osobine istinskih muslimana.