posebnosti muhammeda, s.a.v.s. (24)

Fuad Sedic | Novi Horizonti br/str. 65

104. Skupina Muhammedovog, s.a.v.s., ummeta ce ustrajati na istini i nece se složiti u zabludi
Jedna od specificnosti kojima je Allah, dž.š., pocastio ovaj ummet je da se njegovi pripadnici nece složiti u zabludi i da ce jedna skupina ostati ustrajna na Istini, koju ce javno proklamirati, sve do Sudnjeg dana. Hadis koji govori o toj posebnosti Muhammedovog, s.a.v.s., ummeta ima stepen mutevatir predaje, tj. najpouzdanijeg nacina prenošenja hadisa.


Allahov Poslanik, s.a.v.s., je rekao: «Jedna skupina iz mog ummeta javno ce ustrajati na Istini, nece im nauditi onaj koji ih napusti. Bit ce tako sve dok ne dode Allahovo odredenje.»
Abdullah ibn Abbas, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: «Allah nikada nece moj ummet sakupiti u zabludi i Allahova ruka je sa džema'tom (zajedništvom).»
Allah, dž.š., pocastio je ovaj ummet je i time što mu se obraca onako kako se obraca poslanicima, a.s. Uz to, Allah, dž.š., sacuvao je ovaj ummet od pretjeranosti i zastranjivanja u pokornosti Muhammedu, s.a.v.s. koje bi mogle prerasti u obožavanje.

Allah, dž.š., uz spoemnuto, nije kaznio pripadnike ovog ummeta sve dok je Poslanik bio medu njima i dok god oni mole za oprost grijeha. Na tu specificnost ukazuje slijedeci kur'anski ajet:
«Allah ih nije kaznio jer si ti medu njima bio, i Allah ih nece kazniti sve dok neki od njih mole da im se oprosti.»
Abdullah ibn Abbas, r.a., kaže: 'Allah je ovom ummetu dao dvije stvari kao osiguranje, pa ce oni biti zašticeni i osigurani od žestoke kazne dokle god one budu medu njima. Jednu je Allah vec uzeo Sebi, a druga je ostala medu vama.'


Ebu Musa, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: 'Allah mi je objavio da je dvoje osiguranje mom ummetu: «Allah ih nije kaznio, jer si ti medu njima bio; i Allah ih nece kazniti sve dok neki od njih mole da im se oprosti,» Pa kada je odem, ostavit cu im mogucnost traženja oprosta od Allaha sve do Kijametskog dana.'
U ovom kontekstu je i ovaj hadis u kojem Allahov Poslanik, s.a.v.s., kaže: 'Šejtan je rekao: 'Tako mi Tvoje velicine, Gospodaru, ja cu neprestano zavoditi Tvoje robove, dokle god budu živi!' A onda je Gospodar rekao: 'Tako mi Moje moci i velicine, Ja cu njima praštati, dokle god budu od Mene tražili oprosta!''

105. Muhammed, s.a.v.s., bit ce zašticen od poniženja i sramote na Sudnjem danu
Odlika kojom ce Allah, dž.š., pocastiti Muhammeda, s.a.v.s., na drugom svijetu je to što ce ga zaštititi od poniženja, sramote i nelagodnosti na Sudnjem danu. Na to ukazuje slijedeci kur'anski ajet:
'Na Dan u kojem Allah nece osramotiti Vjerovjesnika i one koji su zajedno s njim vjerovali...'
Mudrost te pocasti, koja ce biti ukazana Muhammedu, s.a.v.s., krije se u tome što ce se Muhammed, s.a.v.s., moci potpuno posvetiti šefa'atu/zauzimanju za svoj ummet, jer da nije on licno zašticen od svega spomenutog, onda bi se morao posvetiti sam sebi, kao što ce biti sa ostalim Allahovim poslanicima, a.s., koji ce u toj situaciji govoriti: 'Moje brige, moje brige!'



106. Muhammedovi, s.a.v.s., sljedbenici ce na Sudnjem danu doci svijetlih lica, ruku i nogu od tragova abdesta
Ono cime je odlikovan ovaj ummet jeste i cinjenica da ce se sljedbenici Muhammeda, s.a.v.s., na Sudnjem danu raspoznavati bjelinom i svjetlošcu svojih lica, ruku, nogu i ostalih dijelova koji su prani prilikom uzimanja abdesta. Takvo obilježje nece imati nijedan od ranijih naroda.
Na tu karakteristiku ukazuju slijedeci hadisi:
Ebu Hurejre, r.a., pripovijeda od Allahovog Poslanika, s.a.v.s., da je rekao: 'Zaista ce moj ummet doci na Sudnjem danu svijetlih lica, ruku i nogu od tragova abdesta, pa ko je od vas u mogucnosti da svoju svjetlost poveca neka to uradi.'

U Muslimovoj predaji stoji: 'Ashabi rekoše: - Allahov Poslanice, hoceš li ti nas tada poznati? On rece: - Hocu, vi cete toga dana imati obilježja na licu koja nece imati niko od pripadnika ranijih naroda...'
U jednoj Muslimovoj predaji kaže se da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., jednom prilikom rekao: 'Volio bih da možemo vidjeti našu bracu! Ashabi upitaše: - Zar mi nismo tvoja braca? Poslanik im odgovori: - Vi ste moji ashabi (drugovi), a naša braca su oni koji se još nisu ni pojavili. Ashabi upitaše: - Poslanice, a kako ceš poznati sljedbenike tvoga ummeta koje nisi nikada vidio? On rece: - Šta mislite, kada bi neki covjek imao lisaste i cvetkaste konje (sa bijelim prugama na celu i nogama) medu crvenim i crnim konjima, zar ne bi mogao poznati svoje konje?! Oni odgovoriše: - Naravno da bi ih moga poznati. Tada Poslanik, s.a.v.s., rece: 'Zaista ce pripadnici moga ummeta doci na Sudnjem danu svijetlih lica, ruku i nogu od tragova uzimanja abdesta...'



107. Muhammed, s.a.v.s., i njegov ummet ce na Sudnjem danu biti na uzvišenju, knjige njihovih dijela bit ce im date u desnu ruku, ispred njih ce ici njihove familije i njihova svjetlost a na celu ce imati obilježje od tragova sedžde

Sve pomenute specificnosti su pomenute u narednim hadisima:
Ka'b ibn Malik, r.a., pripovijeda od Allahovog Poslanika, s.a.v.s., da je rekao: «Ljudi ce na Sudnjem danu biti sakupljeni a ja i moj ummet cemo biti na uzvišenju. Tada ce me Moj Gospodar odjenuti u zeleni ogrtac, zatim ce mi biti dozvoljeno da kažem ono što Allah htjedne da kažem, i to je Mekam Mahmud (hvale dostojno mjesto).»
Ebu Derda' i Ebu Zerr, r.a., prenose da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: «Najprije ce meni biti dozvoljeno da ucinim sedždu na Sudnjem danu i meni ce prvom biti dozvoljeno da podignem glavu i da pogledam ispred sebe. Tada cu poznati svoj ummet medu ostalim narodima, a bit ce toliko svijeta i iza mene, i desno i lijevo od mene. Tada neko od ashaba upita: - Allahov Poslanice, kako ceš poznati svoj ummet medu ostalim narodima od vremena Nuha, a.s., pa do vremena tvog ummeta? On rece: -Oni ce biti svijetlih cela, ruku i nogu od tragova abdesta i takvu oznaku nece imati niko osim njih. Takode cu ih poznati po tome što ce im knjige njihovih djela biti date u desnu ruku i po tome što ce njihove familije ici ispred njih (u drugoj predaji se kaže: i poznat cu ih po svjetlu koje ce biti ispred njih).»



108. Muhammedov, s.a.v.s., ummet je posljednji na ovome a prvi ce biti na onome svijetu
Medu pocasti koje su ukazane Muhammedovom, s.a.v.s., ummetu ubraja se i to da su oni posljednji narod koji ce biti na ovom svijetu, a prvi koji ce biti proživljeni, prvi koji ce polagati racun i prvi koji ce uci u Džennet.
Ebu Hurejre, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: «Mi smo posljednjih (na dunjaluku) a prvi cemo biti na Sudnjem danu, mada je ranijim narodima knjiga data prije nas, a nama je data poslije njih...»
Huzejfe, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: «...Mi smo posljednji na ovome svijetu a prvi cemo biti na Sudnjem danu i to je tako odredeno prije stvaranja stvorenja.»
Prema tome, Muhammedov ummet je posljednji po vremenu a prvi su po stepenu, prvi ce biti proživljeni, prvi koji ce polagati racun, prvi kojima ce biti sudeno i prvi ko ce uci u Džennet.»

109. Muhammedov, s.a.v.s., ummet ima manje obaveza od ranijih naroda a ima vecu nagradu
Specificnost ovog ummeta je i to da im Allah, dž.š., od sevapa i nagrade daje više nego ranijim narodima a obaveze i djela su im manja nego u slucaju onih koji su bili prije njih.
To potvrduje hadis koji prenosi Abdullah ibn Omer, r.a., da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: «Vaš boravak na Zemlji, u usporedbi sa onima koji su bili prije vas, je kao vrijeme izmedu ikindije i akšama. Sljedbenicima Tevrata je dat Tevrat i oni su po njemu postupali sve do polovine dana i tada su posustali i dobili nagradu poput jednog kirata (veliko brdo). Zatim je sljedbenicima Indžila dat Indžil i oni su po njemu postupali do ikindije, zatim su posustali i data im je nagrada poput jednog kirata, takoder. Nakon toga je nama dat Kur'an i mi smo po njemu postupali sve do akšama pa nam je data nagrada dva puta po dva kirata. Tada su sljedbenici dvije ranije nebeske knjige rekli: -Gospodaru naš, dao si ovima dva puta po dva kirata a nama si dao po jedan kirat, a mi smo radili više (duže)? Tada im Uzvišeni Allah rece: - Jesam li vam (ucinio zulum) uskratio nešto od vaše zarade? Oni odgovoriše: - Nisi. Tada Allah, dž.š., rece: -To je moja blagodat koju Ja dajem kome hocu.»
U Ismailijevoj predaji, na kraju ovog hadisa, se kaže: «To je primjer muslimana koji su primili Allahovu uputu i ono s cim je došao Njegov Poslanik, i primjer židova i kršcana koji su ostavili ono cime ih je Allah zadužio.»