DAN RAZDVAJANJA ISTINE OD LAŽI
Povod Bitke na Bedru je izlazak Poslanika, sallahu alejhi ve sellem, sa grupom ashaba radi presretanja kurejšijske karavane koja se kretala iz Šama prema Mekki. Nema nikakve sumnje u opravdanost ovog postupka, jer su Kurejšije bile u ratu sa Poslanikom, salallahu alejhi ve selem. Izmedu njih nije bilo nikakvog ugovora. Osim toga, oni su protjerali muslimane iz Mekke, oduzeli im sav imetak i žestoko se suprotstavili Poslanikovom pozivu na obožavanje Allaha Jedinog.
"Gospodaru, ispuni ono što si i obecao!"
Ebu-Sufjan je, mijenjajuci pravac kretanja, uspio izbjeci zasjedu, što ga je navelo da pošalje novu poruku Kurejšijama, u kojoj ih je savjetovao da se vrate u Mekku. Ovi bi to i ucinili, ali je Ebu-Džehl, mekanski poglavar, cvrsto odlucio otici na Bedr i tu ostati tri dana, kako bi se, po svaku cijenu, sukobio sa muslimanima.
"Mislim na Džennet koji je prostran kao nebesa i Zemlja"
Te rijeci su privukle pažnju Umejra ibn el-Himama el-Ensarija, koji se ustao i rekao: "Allahov poslanice! Misliš li na Džennet koji je prostran kao Nebesa i Zemlja?"
"Ako je tako, onda izmedu mene i Dženneta stoji samo pogibija. Ako budem živio toliko da mogu pojesti ovih nekoliko datula, to ce uistinu biti predug život", odgovorio je ovaj ashab.
Primjer ovog ashaba je samo jedan u nizu mnogobrojnih primjera žrtvovanja i zalaga-nja, a takvi primjeri su odigrali odlucujucu ulogu u pobjedi na Bedru i savladavanju mnogo jaceg i pripremljenijeg neprijatelja.
Kad je Poslanik, salallahu alejhi ve selem, izdao naredbu za direktan napad, neprijateljski borbeni duh je poceo jenjavati, a želja za borbom opadati. Ovakav mudar potez Poslanika, salallahu alejhi ve selem, imao je velikog uticaja na poboljšanje stanja muslimana. Kad su dobili naredbu da svom žestinom navale na neprijatelja - a vladali su vrlo malim ratnim iskustvom - krenuše svom žestinom i silinom, na sve ili ništa. Rušili su pred sobom neprijateljske redove, odsijecali glave, a još vecu volju su dobili kad su vidjeli Poslanika, salallahu alejhi ve selem, da udara o štit i da iz sveg glasa ponavlja kur'anske rijeci: "Skup ce sigurno poražen biti, i oni ce se u bijeg dati" (Kur'an: El-Kamer, 45.).
To je bio samo jedan od Allahovih ajeta, znakova kojima je On pomogao Svoga Poslanika. Poslanik, salallahu alejhi ve selem, zajedno sa svojim ashabima je pokazao nevidenu hrabrost, odlucnost i ustrajnost.
Ubistvo nekih najistaknutijih kurejšijskih prvaka, poput Ebu-Džehla, Šejbeta ibn-Rebie, Utbeta ibn-Rebie, Velida ibn-Utbeta i drugih, pored poraza Kurejšija, obilježilo je ovu bitku. Bilježi imam Buharija u svom "Sahihu" od Abdullaha ibn-Mesuda, da je rekao: "Poslanik, sallallahu alejhi vesellem, okrenuo se prema Ka'bi (prije protjerivanja iz Meke, op. ured.) i uputio dovu protiv ove cetverice. Rekao je: 'Kunem se Allahom da sam vidio njihova mrtva tijela kako su se promijenila od sunca, jer je toga dana bila velika vrucina".
Kad je Omer vidio taj Poslanikov postupak, zovnuo ga je i rekao: "Kako to da se obracaš leševima?" "Tako mi Allaha, vi me ništa bolje ne cujete od njih, samo što mi oni ne mogu odgovoriti", uzvratio je Poslanik, salallahu alejhi ve selem.
Najznacajnija i najkorisnija lekcija koju današnji muslimani mogu nauciti iz ove slavne bitke jeste, cvrsto ubjedenje vjernika i sigurnost u Allahovu pomoc, bez obzira na snagu, spremnost i složnost neprijatelja ove vjere. Kaže Allah dželle šanuhu,opisujuci Poslanika i ashabe:"One kojima je, kada su im ljudi rekli: "Neprijatelji se okupljaju zbog vas,treba da ih se pricuvate!"-to je samo povecalo vjerovanje, pa su rekli: "Dovoljan nam je Allah i divan je On oslonac".(Ali Imran,173.)
Radi se,ukratko, o sljedecim uslovima:
Kaže Allah dželle šanuhu: "I ne budite kao oni koji su, da se pokažu svijetu, nadmeno iz grada svoga izišli da bi od Allahova puta odvracali. Allah zna ono što oni rade." (El-Enfal, 47.)
Kaže Imam Ibnu-l-Kajjim: "Nužno je se cuvati izraza kao što su: "Ja", "Imam" ili "Kod mene" jer su njima iskušani Iblis, Faraon i Karun." Iblis je rekao: "Ja sam bolji od njega (Adema, a. s.).
Najbolje mjesto na koje je stavljeno "Ja" jesu rijeci covjeka: "Ja sam griješni Allahov rob koji priznaje grijeh i traži od Allaha oprost.”
Najbolje mjesto na koje stavljeno "kod mene" jesu rijeci Poslanika, salallahu alejhi ve selem, u hadisu kojeg bilježi Imam Buhari: "Oprosti mi i onda kada sam ozbiljan i kada nisam, kada nešto iz pogreške ili namjerno uradim. Sve to nalazi se kod mene." (Zadu-l-Mead:2/37).
Kaže Allah, dželle šanuhu: "O vjernici, kada se sa kakvom skupinom sukobite… "(El- Enfal, 45.) "I on je sjedinio srca njihova. Da si ti potrošio sve ono što na Zemlji postoji, ne bi sjedinio srca njihova, ali ih je Allah sjedinio,- On je, zaista, silan i mudar".(El Enfal,63)
Pokoravanje Allahu i Njegovom Poslaniku
Izbjegavanje rasprave i svade
Naravno, ovdje mislimo na raspravu koja nezadovoljava kriterije islamske rasprave (što je danas osnova u raspravi) kao što su:temeljno poznavanje pitanja oko kojeg se vodi rasprava, medusobno po-štovanje i uvažavanje ucesnika u raspravi, cuvanje casti i ugleda i lijepo mišljenje o bratu, iako se u toku rasprave ne složi sa nama i sl. Svjedoci smo na našim prostorima mnogih rasprava koje donose štetne rezultate, udaljavaju i tako udaljene muslimane jedne od drugih, stvaraju pogrešnu predstavu o islamu kod onih koji ga slabo poznaju, tako da misle da islam razjedinjuje a ne da spaja. Time otvaraju vrata neznalicama da prcaju o stvarima oko kojih zasjedaju najveci ucenjaci ummeta i dr.
Kaže šejh Sa'di u komentaru ovog ajeta: "Tj. pripremite protiv vaših neprijatelja, koji ulažu maksimalne napore na putu vašeg uništenja i zatiranju vaše vjere, sve što ste u mogucnosti. Pripremite se fizicki, psihicki i ma-terijalno. Pripremite sve vrste kopnenog, zracnog i morskog oružja koje ce vam pomoci u borbi protiv njih. Koristite se idejama i politikom koja ce muslimane povesti naprijed i udaljiti od njih zlo nevjernika. Naucite se gadanju i odvažnosti. U vrijeme Poslanika, salallahu alejhi ve seleme, najjaca snaga kojom je mogao biti zastrašen neprijatelj jeste jaka konjica i precizni strijelci, tako da je njemu i njegovim ashabima upravo takva vrsta pripreme bila naredena. Na osnovu šerijatskog pravila koje glasi: "Propis važi kada za njega postoji povod", možemo reci da smo mi obavezni pripremiti ono što u današnjem vremenu najviše plaši naše neprijatelje. Ako takvo nešto nije moguce osim izucavanjem odredenih disciplina, vještina i zanata, sve to postaje obavezom, na što upucuje šerijatsko pravilo: "Ono bez cega se ne može ispuniti vadžib (obaveza) i samo postaje vadžibom." (Tefsir Sa'di, 285., 286. str.)
Molim Allaha, dželle šanuhu, da nam Bedr bude vodilja u shvatanju vjere, podstrek na rad i zalaganje, snaga u trenutcima slabosti i utjeha i smiraj u trenutcima iskušenja. Amin!