POSJETITE KURAN.BA
 
 

vrijednost nocnog namaza

Abdussamed Bušatlić | Saff br/str. 61

Velicaj Gospodara svoga nocu i kad se zvijezde gube


Približava se zadnja trecina mubarek mjeseca ramazana. Uistinu, ramazan prolazi tako brzo kao da traje samo jedan dan ili dio dana; uostalom, kao i cijeli ljudski život. I radi toga da nam ramazan ne bi prošao a da ne osjetimo njegove blagodati, u ovoj hutbi bit ce rijec o vrijednosti nocnog namaza, a posebno u posljednjih deset noci ovog mjeseca



Piše: Abdusamed Nasuf Bušatlic

Rekao je Resulullah, s. a. v. s.: "Najbolji namaz nakon fard-namaza je namaz u tmini noci" (Muslim). Nocni namaz je, dakle, jedan od najboljih znakova pokornosti Allahu, s. v. t., nakon izvršenja fardova, tj. obaveza. Nocni namaz i bdijenje nocu radi ibadeta doživ-ljavaju i osjecaju samo istinski vjernici, oni koji osjecaju najveci užitak i slast u zikru, tj. spominjanju Allaha, s. v. t. Kaže Uzvišeni Gospodar svih svjetova: "I velicaj Ga nocu i poslije obavljenih molitvi" (Kaf, 40.).


Znacaj sehura

"...I velicaj Ga i hvali Gospodara svoga kad ustaješ i nocu Ga velicaj, i kad se zvijezde gube" (Tur, 48.-49.).


Tumaceci ovaj ajet, El-Kasimij je rekao: "To znaci, spominji Ga i obožavaj kroz ucenje Kur' ana u nocnom namazu". Arapski izraz za vrijeme i trenutak neposredno pred zoru jest sehar (sehur). To je vrijeme utihnuca noci i vrijeme okupljanja vjernickih srca i tihog šapata u dovi. To je najbolje vrijeme otvaranja nebeskih kapija, primanja dove, iznošenja potreba pred Allaha, s. v. t. To je vrijeme spuštanja milosti i prisustva meleka. "Zaista molitvi u zoru prisustvuju mnogi (meleci)".

Ebu-Malik el-Ešari prenosi da je Resul, s. a. v. s., rekao: "U Džennetu imaju sobe cija se vanjština vidi iznutra i unutrašnjost izvana. Allah ih je pripremio za one koji dijele hranu drugima, šire medusobno selam i klanjaju dok drugi ljudi spavaju". Ibn-Hibban i Albani kažu da je hadis sahih. Ahmed ibn-Hanbel navodi u knjizi o zuhdu da je Davud, a. s., pitao Džibrila, a. s.: "Koja je noc najbolja?", a Džibril mu je odgovorio: "Ne znam, osim što znam da se Arš, Allahov prijesto, zatresa u zoru". U jednoj predaji stoji da je Jakub, a. s., nakon što su mu sinovi, koji su ucinili nasilje Jusufu, a. s., rekli: "Moli Allaha da nam oprosti", odgodio to do zore i rekao: "Molit cu svog Gospodara za vas".


Velicanstvenost sedžde

Najvelicanstveniji trenutak u namazu je sedžda, jer je to stanje kad je covjek najbliži Allahu. Stanje srca na sedždi ne da se opisati ljudskim rijecima, jer to covjek samo treba i može osjetiti i doživjeti.


Poslanik, s. a. v. s., na sedždi u toku nocnog namaza bi ucio dovu: "Gospodaru moj, sedždu Ti cini moje lice, i vjeruje u Tebe moje srce, opskrbi me znanjem koje ce mi koristiti i djelom koje ce me uzvisiti".

Opisujuci to stanje bogobojaznih, Allah, s. v. t., kaže: "Nocu su malo spavali i u praskozorje za oprost od grijeha molili".


Razmislite o ovim ajetima koji govore o onima koji nocu malo spavaju i bdiju u ibadetu i mnogo traže oprost kao da su najveci griješnici. Medutim, oni to cine radi lijepog odnosa prema Allahu. U drugom ajetu Allah dž.š. veli: "Bokovi njihovi se postelja lišavaju i oni se Gospodaru svome iz straha i želje klanjaju, a dio onog što im Mi dajemo udjeljuju. (Es-Sedžde, 16.)

Važnost nocnog namaza


Prenosi se od Vehba ibn-Verda, da je rekao: "Obavješteni smo da je Iblis došao Jahjau, a. s., i rekao mu: 'Hoceš li da te posavjetujem?' Jahja mu rece: 'Ti si lažac i od tebe ne primam savjet, nego me obavijesti o stanju sinova Ademovih?' Iblis mu rece: 'Oni su kod nas podijeljeni na tri skupine.

- Prva skupina je za nas najteža i najgora, a to su oni koje mi zavodimo na razne nacine i koji radi toga upadaju u grijeh, ali se poslije toga brzo pokaju i pribjegnu tevbi i istigfaru i pokvare nam sve što smo radili.


- Druga skupina je u našim rukama na stepenu igracki u rukama vaše djece, i mi se sa njima igramo kako hocemo

- Treca skupina su oni poput tebe, mi nemamo mogucnost da vam pridemo.'


'A jesi li ikada uspio?', upita Jahja, a. s. 'Jesam jedanput, kad si se malo više prejeo i nisi ustao na nocni namaz'.

'E ja se više nikad necu prejesti', rece Jahja, a. s. 'A ja tebe više nikad necu savjetovati', rece Iblis, l. a." (Mervezi - o nocnom namazu).


Muhammed, s. a. v. s., bdio je i klanjao nocu toliko da su mu noge oticale. Posebno je to cinio u zadnjoj trecini ramazana. Prenosi se od Aiše, r. a., da je rekla: "Resul, s. a. v. s., provodio je zadnjih deset noci ramazana u ibadetu više nego u drugim nocima" (Muslim). "Kada bi nastupila posljednja trecina ramazana, Resul, s. a. v. s., provodio bi noci u ibadetu. Budio bi se sa svojom porodicom i posebno bi se pripremao za taj period" (Mutefekun alejhi).

Poputnina za Ahiret


Nocni namaz je posebno u ramazanu istinski lijek za tvrda srca i poputnina za Ahiret.

Rekao je Abdullah ibn-Vehb: "Svaki užitak ima jednu slast osim ibadeta. Ibadet ima tri slasti:


- Slast dok si u ibadetu,

- Slast kad se sjetiš Allaha, s. v. t.,


- Slast kad dobiješ nagradu za ibadet".

I uistinu je stanje kod vjernika takvo. A što se tice robova strasti, kod njih je potpuno obrnuto. Njihov život je u znaku stalnih iskušenja i tjeskoba. Oni su nesigurni i dezorijentirani. Njihova istinska briga je kako udovoljiti strastima. Njihova tijela u toku noci govore kad ce svanuti da jedemo i pijemo i igramo, a u toku dana govore kad ce doci noc da zaspimo. A zar je radi toga covjek stvoren? I zar se tako traži i zaraduje Džennet? Nikako! Slast života i istinski užitak ni na ovom ni na buducem svijetu nece osjetiti niko osim iskreni vjernici.


Kaže Uzvišeni: "A oni koji su se Gospodara svoga bojali, u povorkama ce u Džennet biti povedeni i kad do njega dode kapije njegove vec širom otvorene, cuvari njegovi ce im reci: 'Mir vama. Od grijeha ste cisti - udite u nj. U njemu cete vjecno boraviti". (Ez-Zumer, 73.)

To je trenutak neizmjerne radosti, srece, nakon teškog i mucnog polaganja racuna na Sudnjem danu. To je trenutak otvaranja dženetskih kapija, na kojima ce meleki sa svih strana docekivati muslimane sa osmijehom blistavim poput sjaja zvijezda, da ih obraduju Džennetom i njegovim užicima.Ovo su bili neki od plodova zore, plodova nocnog namaza i mirisi koje smo osjetili u toku ramazana. Zašto, onda, da ih propuštamo poslije ra-mazana? Zar da budemo poput one koja je rasplela svoju predu nakon što je bila isplela?Molimo Allaha, s. v. t., da primi naš ibadet u ramazanu i naše dove i naša pokajanja. Molimo Ga da nam oprosti grijehe i da nas obraduje sretnim životom na dunjaluku i najljepšom nagradom na Ahiretu. Amin!