Ublažavanje negativnih posljedica ekonomske globalizacije
S obzirom da živimo u dobu dominacije kapitalizma, neophodno je pronaci put u ekonomiji koji ce zaštititi interese nerazvijenih zemalja i povesti racuna o pravima siromašnih, a to je put koji je trasirao islam i islamska ekonomija uskladivši volju i interes pojedinaca i zajednice. Jer, islam uci da su ove dvije strane ortaci u ''stvaranju'' i donošenju odluka i ne uzima u obzir samo ekonomsku racunicu, koja je jedino mjerilo i cilj u kapitalizmu. Islam forsira kako ekonomski razvoj tako i uspostavljanje socijalne pravde. On ima svoja rješenja, koja su sigurno najbolja i najhumanija za svako vrijeme i ima svoje poglede na dogadanja u svijetu.
1) Imajuci u vidu cinjenicu da svijetom vladaju veliki ekonomski savezi (poput Svjetske banke, Medunarodnog monetarnog fonda i drugih), gdje nema mjesta malim udruženjima, neophodno je napraviti ekonomski projekt za ekonomsko-civilizacijski napredak i renesansu islamskog svijeta formiranjem velikog islamskog saveza ili unije u koju ce uci sve islamsko-arapske zemlje i uspostaviti jedinstveno zajednicko tržište.
- provodenje islamskih principa i zakona koji ureduju prava pojedinaca na obrazovanje, lijecenje, licne dohotke i druga prava koja su im u islamu zagarantirana,
- olakšavanje kretanja ljudskog faktora unutar granica islamskog svijeta.
- privlacenje stranog kapitala i investicija putem rada na zajednickim projektima.
- uspostavu saradnje izmedu postojecih fondova za razvoj i investiranje kako bi se dala prilika siromašnim islamskim zemljama da iz tog zajednickog fonda pospješe, ubrzaju i provedu u djelo svoje razvojne programe.
- osnivanje informativnog centra koji ce plasirati podatke u vezi sa ekonomijom islamskih zemalja svim pravnim subjektima koji rade na podrucju medunarodne razmjene,
- rad finansijskih ustanova u islamskom svijetu na podsticanju i finansiranju razmjene medu zemljama islamskog svijeta.
5) Sudjelovanje islamskih banaka u procesu razvoja na sljedeci nacin:
- finansiranje meduislamske trgovine.
7) Pracenje i kontrola trgovine sa neislamskim zemljama radi garancije provodenja zakona i propisa, odredivanje visine carina na uvoz (ako one postoje) koje nece biti štetne po interese kako islamskih zemalja tako i po interese drugih, jer princip koji moramo provesti u djelo glasi: Ne smije biti nanošenja štete, niti se smije na ucinjenu štetu uzvratiti cinjenjem štet''.
9) Dosljedno provodenje prikupljanja zekata i ostalih vjerskih prihoda i njihova podjela odredenim kategorijama koje su socijalno ugrožene kako bi iskorijenili problem siromaštva i ostvarili princip solidarnosti i uzajamnog potpomaganja, a time sprijecili da se imetak gomila u rukama malog broja bogataša.
11) Islamska država se mora direktno ukljuciti u pracenje, nadgledanje i uredenje procesa eksploatacije opcih i zajednickih potencijala (vodoopskrba, energija, obradiva zemlja, pašnjaci, šume i ostalo).
Nakon svega navedenog, smatram da je globalizacija u domenu ekonomije, nakon upoznavanja sa njenim karakteristikama, pozitivnim i negativnim stranama, mišljenjima eksperata ekonomije i njihovim argumentima, u osnovi dozvoljen proces ako se usmjeri , kontrolira i kad se ispune sve šerijatske pretpostavke i uslovi koje sam prethodno naveo.Globalizacija se pojavila na svjetskoj sceni i muslimani moraju uci i ponuditi odgovarajuca islamska rješenja kako bi se i mi okoristili, a i drugima bili od koristi. Svakako, moramo strogo voditi racuna o opasnostima, negativnostima i šerijatskim prekršajima koje sa sobom donosi globalizacija. Ako tako ne postupimo i ne zauzmemo pozitivan stav, ostat cemo iskljuceni iz svjetskih tokova ili, pak, potcinjeni svijetu, koji, na taj nacin, može sasvim lahko i u potpunosti zavladati i ostvariti potpunu ekonomsku dominaciju nad islamskim svijetom. Krajnje je vrijeme da se muslimani probude i pokrenu koristeci sva raspoloživa sredstva i tehnologiju šireci ideju islama koji je vladao Evropom osmog stoljeca, a to možemo ponoviti ako požurimo da se ukljucimo u rad za dobrobit covjecanstva kroz bavljenje korisnim naukama i u tome umnogome doprinesemo i maksimalno se angažiramo na vracanju ugleda muslimanima koji vrlo cesto zaboravljaju svoju ulogu u izgradnji svijeta i zadatak vodstva koji ne mogu ispuniti ako ostanu indiferentni i nezainteresirani za ono što se oko njih dogada.