POSJETITE KURAN.BA
 
 

ljubav prema poslaniku s.a.v.s.

Smail Handzic | Saff br/str. 41

"VJEROVJESNIK JE PRECI VJERNICIMA NEGO ONI SAMI SEBI"


Od Enesa, r.a., se prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Nijedan od vas nece biti vjernik dok mu ja ne budem draži od njegovog roditelja, njegova djeteta i cijeloga svijeta." (Mutefekun alejh)


Obaveznost LJUBAVI PREMA POSLANIKU, s.a.v.s.


Ovaj hadis dokazuje da je ljubav prema Allahovom Poslaniku obaveza svim vjernicima, i da ispred te ljubavi u našim srcima ne smije da bude ljubav prema ijednom stvorenju, pa makar ako se radi i o ljubavi prema ljudima sa kojima smo najprisniji u našem krvnom srodstvu, kao što su to naši roditelji, naša djeca, ali i ostala stvorenja. Takva velicanstvena ljubav mora biti i iznad naše ljubavi prema nama samima, jer je Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Tako mi Onoga u Cijoj je ruci moja duša, nijedan od vas nece vjerovati sve dok mu ja ne budem draži od njega samoga, njegovog imetka, njegove djece i svih ljudi." U Sahihu Buharije se bilježi da je Omer, r.a., rekao Poslaniku, s.a.v.s.: "O Allahov Poslanice, ti si mi zaista draži od svega, osim od mene samog!". Poslanik, s.a.v.s., mu rece: "Ne, tako mi Onoga u Cijoj je ruci moja duša, sve dok ti ne budem draži i od tebe samog!". Rece mu Omer, r.a.: "Doista si mi sada draži i od mene samog!". Allahov Poslanik, s.a.v.s., rece: "Sada Omere!".

OVA LJUBAV JE ZNAK POTPUNOG IMANA


Što se tice rijeci Poslanika, s.a.v.s.: "Nijedan od vas nece biti vjernik...", sa njima se ne želi apsolutno negirati covjekov iman i njegovo postojanje ukoliko se on nije izgradio do te mjere da mu je Allahov Poslanik, s.a.v.s., draži od svega stvorenog; njega samog, njegovih roditelja, djece, imetka... Naprotiv, ove rijeci su dokaz potpunost imana, te se može reci: "Nijedan od vas nece biti vjernik upotpunjenog imana..." Prema tome, onaj cija ljubav prema Poslaniku, s.a.v.s., nije dostigla ovaj stupanj, on nije upotpunio svoj iman i nije osjetio istinski užitak i slast imana, jer u predaji, koju bilježe dvojica šejhova (Buharija i Muslim), stoji da je Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Kod koga budu tri (svojstva) osjetice slast imana; da mu budu Allah i Njegov Poslanik, s.a.v.s., draži od svega drugog, da voli svakog covjeka i gaji ljubav prema njemu samo u ime Allaha, i da mrzi povratak u nevjerstvo kao što mrzi da bude bacen u vatru."

Ovaj stepen ljubavi prema Poslaniku, s.a.v.s., može postici onaj kod koga je imansko ubjedenje u ahiretske užitke prevagnulo i nadmašilo dunjalucku imaginarnost i njegove lažne i varljive ukrase. Takoder i onaj kod koga su vjerski principi velicanstveni i sveti, te on kao takav biva zabrinut iznalaženjima rješenja kako ce ih ostvariti i sprovesti. Covjek je radi ibadeta i stvoren, a Allah, dž.š., nas uci: "Vjerovjesnik je preci vjernicima nego oni sami sebi..." (Prijevod znacenja - El Ahzab, 6.)


Buharija bilježi od Ebu Hurejre, r.a., da je rekao Poslanik, s.a.v.s.: "Nema ni jednog vjernika a da mu ja nisam najpreci medu ljudima na dunjaluku i Ahiretu. Ako želite ucite sljedece: "Vjerovjesnik je preci vjernicima nego oni sami sebi..." (Prijevod znacenja - El-Azhab, 6.)

ZNAKOVI OVE LJUBAVI


Ljubav prema Allahovom Poslaniku, s.a.v.s., nije sklona obicnim emocijama koje dolaze i nestaju u odredenim trenucima. Obaveza je da ova ljubav bude iskrena i duboko ukorijenjena u srce vjernika, te da ga ne napušta, jer s njom i srce živi, a ona nas podstice na cinjenje dobrih dijela i izbavlja nas iz ružnih postupaka i grijeha. Kada postigne ovu ljubav, on tada ima i znakove kojima se razlikuje od lažljivaca i onih koji smutnju siju. Od ovih znakova su:

1. POKORNOST NJEMU, s.a.v.s.


Allah Uzvišeni je rekao: "Vi u Allahovom Poslaniku imate divan uzor za onoga koji se nada Allahovoj milosti i nagradi na onom svijetu i koji cesto Allaha spominje." (Prijevod znacenja - El-Ahzab, 21.)

Ova pokornost se ogleda u cinjenju onoga što je preporucio i naredio i klonjenju od onoga što je pokudio i zabranio. Zbog toga, onaj ko sazna da je Poslanik, s.a.v.s., nešto naredio, taj žuri ka sprovodenju istog i to ne napušta bez obzira što se duša možda tome protivi i išcuduje. Takvom ne prednjaci ljubav i pokornost bracnom partneru, roditelju i sl. nad njim, jer je njemu ljubav prema Poslaniku, s.a.v.s., draža od njih, a onaj koji nekoga voli, nastoji da bude što bolji i potpuniji sljedbenik onoga koga voli. Poslanik, s.a.v.s., je rekao: "Što sam vam zabranio, klonite ga se, a što sam vam naredio, radite koliko možete, jer su propali oni prije vas koji su mnogo pitali i razišli se sa svojim poslanicima." (Mutefekun alejh)


Ona osoba cije su srce i duša ispunjeni razilaženjem sa Resulom s.a.v.s., te pod tim dejstvom ostavlja naredbe koje je on naredio i zalazi u zabrane i pokudene radnje, koje je on osudio, jer, kako sam kaže, njegova duša želi to, istina je da on više voli sebe i svoju dušu, nego Poslanika, s.a.v.s. Pokornost Poslaniku s.a.v.s. je živi primjer iskrene ljubavi prema njemu, s.a.v.s., i kad god se poveca ljubav, poveca se i pokornost. Zato je rekao Uzvišeni: "Reci: "Ako Allaha volite, mene slijedite i vas ce Allah voljeti i grijehe vam oprostiti - a Allah prašta i samilostan je."

2. IZBJEGAVANJE NOVOTARIJA


Od znakova ljubavi prema njemu a.s, jeste da ne primamo od muslimana, makar i uživali vjerski ugled medu ljudima, ništa od vjerskih naredbi, zabrana i nacina ispoljavanja ibadeta, što je u koliziji i suprotnosti sa onim što nam je Poslanik, s.a.v.s., objasnio i cemu nas je poducio. Pravi i iskreni vjernik je zadovoljan sa onim što je Poslanik, s.a.v.s., ovjerozakonio, te praktikovanjem njegovog sunneta ne osjeca nikakvu neugodnost i poteškocu. Njegove grudi se ne stežu sljedenjem Poslanikove prakse, ali se zato šire i ispunjavaju slašcu i ljepotom imana. Novotarija u vjeri je najgora stvar, a ova vjera je savršena i kao blagodat prema nama upotpunjena, zbog toga je novotar u velikoj zabludi, jer smatra da ovoj usavršenoj vjeri od Allaha i Njegovog Poslanika, s.a.v.s., treba nešto dodati ili oduzeti. Poslanik, s.a.v.s., kaže: "Cuvajte se novotarija, jer je svaka novotarija bidat, a svaki bidat je zabluda." (Ahmed, Ebu Davud, Tirmizi) i kaže: "Ko god unese u ovu našu stvar (vjerozakon, Islam) ono što nije od nje, to se odbacuje." I kaže: "Ko god uradi nešto, što nije naša stvar (vjerozakon), to mu se ne prima." (Buharija i Muslim)

3. ODBRANA POSLANIKOVOG, s.a.v.s.,SUNNETA


Tako mi zvijezde kad zalazi, vaš drug (Muhammed, s.a.v.s.) nije s pravog puta skrenuo i nije zalutao. On ne govori po hiru svome - to je samo Objava koja mu se obznanjuje." (Prijevod znacenja - En Nedžm, 1.-4.)

Stajanje u odbranu Poslanikovog, s.a.v.s., sunneta je jedan od velikih znakova ljubavi prema njemu. Ashabi, r.a., su pokazali najbolje i najiskrenije primjere o odbrani Poslanikovog, s.a.v.s., sunneta. Jedan od najboljih pokazatelja toga jeste primjer halife Omera ibn Hattaba, r.a. Ebu Se'id el-Hudri veli: "Prisustvovao sam jednom sijelu ensarija kada je sav usplahiren, dršcuci, došao Ebu Musa el-Eš'ari, r.a., i rekao: "Otišao sam kod Omera tri puta nazvavši mu selam pored vrata, tražeci time dozvolu da udem kod njega. Pošto mi nije dozvolio, ja sam se vratio. U tom je i Omer izašao te me upitao što se vracam, zašto nisam ušao. Ja sam ga obavijestio da sam cuo Allahovog Poslanika, s.a.v.s., gdje kaže: "Ako neko od vas želi da ude kod nekoga neka pred vratima tri puta selam nazove, pa ako mu ovaj ne dozvoli, neka se vrati." Omer mi rece: "Ako mi ne dovedeš nekoga ko ce posvjedociti da je to Allahov Poslanik rekao ja cu te žestoko izbicevati." Pa sam, evo, došao da vas upitam da li je neko to isto cuo od Allahovog Poslanika. Tada je sa njim otišao Ubejj ibn K'ab kod Omera i potvrdio da je i on to cuo od Vjerovjesnika, s.a.v.s., na što se Omer obrati Ebu Musau rijecima: "Ja zaista ne sumnjam u tebe, ali se bojim da ljudi ne podu koješta pripisivati Poslaniku što on nije rekao."


Odbrana sunneta znaci njegovo ucenje i primjena, zaštita od iskrivljenja i pogrešnog tumacenja od strane neznalica, odbacivanje sumnji koje unose otpadnici i objašnjenje i objelodanjivanje njihovih laži. Nemarnost u odbrani Poslanikovog, s.a.v.s., sunneta; Šerijata, je od stvari koje ukazuju na slabost imana ili njegovo potpuno nestajanje. Ko poziva u ljubav, a na njemu se ne vide tragovi ljubomore, pa on laže o onome u šta poziva.

HUBEJB IBN ADIJJ I NJEGOVA LJUBAV PREMA POSLANIKU, s.a.v.s.


Buharija i Muslim bilježe pricu o poznatom ashabu, Ubejbu ibn Adijju, r.a. Naime, Allahov Poslanik, s.a.v.s., ga je poslao zajedno sa još devetoricom ashaba da pozivaju u Allahovu vjeru. Medu njima, Asima ibn Sabita je odredio emirom. Medutim, mušrici ih docekaše napravivši im zasjedu, te neke od njih pobiše, a neke porobiše. Medu zarobljenima je bio i Hubejb ibn Adijj. Stanovnici Mekke ga otkupiše želeci, izmedu ostalih, i sa njim da osvete svoje poginule na Bedru, te ga izvedoše van harema da bi izvršili njegovo pogubljenje. Pred sami cin ubistva tražio je Hubejb da mu dopuste klanjati dva rekata, te ih klanjaše ne oduživši ih. Kada je završio, rece im: "Tako mi Allaha, da sam znao da necete reci da klanjam kako bih odložio vrijeme svoga pogubljenja, oduljio bih namaz!" Kada ga podigoše na vješala, upitali su ga: "O Hubejb, da li bi te radovalo da je Muhammed na tvom mjestu, a ti da si miran uz svoju porodicu i imetak?" Rece: "Tako mi Allaha, ne bih volio da Allahov Poslanik bude uboden trnom u nogu, i više bih volio da budem ubijen, nego da Allahov Poslanik bude uboden obicnim trnom u nogu." Tada je podigao svoju glavu prema nebesima i rekao: "Allahu moj, ne znam po kome da poselamim Poslanika, s.a.v.s., pa mu Ti prenesi selam od mene!" U to vrijeme Allahov Poslanik bijaše sjedio sa ashabima u Medini, te rece: "Ve alejkes-selam ve rahmetullahi ve berekatuhu," i doda "Sada je ubijen Hubejb".

PRETJERIVANJE U LJUBAVI PREMA POSLANIKU, s.a.v.s.


Neki ljudi su se udaljili od Poslanikove, s.a.v.s., upute, pa su u Allahovu vjeru unijeli ono što nije od nje. Pretjerali su u ljubavi prema Poslaniku, s.a.v.s., što ih je skrenulo sa ispravnog sljedenja Pravog puta, za koji je Uzvišeni rekao: "I, doista, ovo je Pravi put moj, pa se njega držite i duge puteve ne slijedite, pa da vas odvoje od puta Njegova - eto to vam On nareduje, da biste se grijeha klonili." (Prijevod znacenja - El-En'am, 153.)

Poslanik, s.a.v.s., je u mnogo slucajeva upozoravao na pretjerivanje i zastranjivanje po pitanju njega. Dokazi za to su mnogobrojni. Od njih su i sljedeci hadisi:


Od Omera Ibn Hataba, r.a., da je rekao: "Cuo sam Poslanika, s.a.v.s., da kaže: "Ne velicajte me kao što kršcani velicaju Merjemina sina, ja sam samo Allahov rob i recite: "Allahov rob i poslanik." (Buhari)

Od Aiše, r.a., se prenosi: "Rekao je Allahov Poslanik, s.a.v.s.: "Neka je Allahovo prokletstvo na židove i kršcane, pretvorili su kaburove svojih poslanika u mesdžide (bogomolje). Ja vam to zabranjujem." (Buhari)


Od Enesa se prenosi da je jedan covjek rekao Poslaniku, s.a.v.s.: "O Muhammede! O naš gospodine (sejjidu), i sine gospodina našeg, najbolji od nas i sine najboljeg od nas." Pa mu je rekao Poslanik, s.a.v.s.: "Govorite onako kako govorite i ne dozvolite šejtanu da vas zavara. Ja sam Muhammed, sin Abdullahov, Allahov rob i poslanik. Tako mi Allaha, ne volim da me uzdižete iznad mjesta na koje me je Allah postavio." (Ahmed)

Ovi i mnogi drugi hadisi jasno govore da ljubav i velicanje Poslanika, s.a.v.s., ne smiju prelaziti granice koje su Šerijatom postavljene. Zato je i rekao, s.a.v.s.: "Ko u ovu našu stvar unese nešto što nije od nje, bice mu odbijeno." (Muslim)