12. rebiu-l-evvel, dan rodenja Muhameda, s. a. v. s, prilika da se prisjetimo važnosti sunneta u našem životu
Pjevati mu hvalospjeve, cak pritom i suze puštati, a u isto vrijeme izbjegavati Kur'an i sunnet kao svoje vodilje, laž je i pokušaj obmane. Poslanik, s. a. v. s., kaže: "Ostavio sam vam dvije stvari kojih ako se budete držali necete zalutati: Allahovu Knjigu i moj sunnet!"
Ovih dana, kao i svake godine, prisjecamo se rodenja najveceg ucitelja svih vremena, vjecitog uzora i najdražeg covjeka na svijetu, Muhammeda, s. a. v. s. Dvanaesti rebiu-l-evvel je datum koga se muslimani rado i sa ushicenjem sjecaju. Toga dana je zasjalo svjetlo Upute svim svjetovima. Medutim, postavlja se pitanje: Da je živ, bi li Allahov Poslanik, s. a. v. s., bio zadovoljan našim nacinom ispoljavanja ljubavi prema njemu i njegovom sunnetu? Ovo pitanje bi trebalo biti mjerilo svih naših aktivnosti i djela koja poduzimamo na putu slijedenja Poslanika, a. s. Hocemo li sutra, kad ga sretnemo, ako Bog da, na Sudnjem danu, moci svijetla lica pogledati u njega i reci: "Allahov Poslanice, i ja bih se napio sa tvoga vrela, jer sam dosljedno slijedio tvoj sunnet!"?
Sunnet, za koji tvrdimo da ga slijedimo, postao je sve drugo samo ne sunnet. Sunnet je za mnoge novotarija, a novotarija se predstavlja sunnetom.
Muhammed, a. s., zahtijevao je prakticnu, a ne deklarativnu vjeru. Svi njegovi hadisi su u tom smjeru. Najveci broj Bošnjaka se deklarativno izjašnjavaju kao muslimani vjernici. U njihovu vjeru, ako Bog da, niko ne sumnja. Medutim, prakticiranje vjere im je slaba strana. Muhammedu, s. a. v. s., sigurno ce biti drago što ga njegovi sljedbenici vole, ali mu nece biti drago što ce njegovi sljedbenici radi neobavljanja namaza biti izloženi riziku odlaska u Džehennem. Poslanik, s. a. v. s., kaže: "Prvo za što ce biti pitan rob na Sudnjem danu jest namaz; ako on bude dobar - bit ce dobra i ostala djela, a ako namaz ne bude bio dobar - nece valjati ni ostala djela". U kur'anskom ajetu stoji: "Sretnici ce se u dženetskim bašcama raspitivati o nevjernicima: 'Šta vas je u Sekar (Džehennem) dovelo?' 'Nismo', reci ce, 'bili od onih koji su namaz obavljali'" (El-Mudessir, 40.-43.). Dakle, ljubav prema Poslaniku, s. a. v. s., uvjetovana je slijedenjem njegovoga puta, jer svi muhadisi prenose hadis u kome stoji da je najbolji put - put Muhammeda, s. a. v. s.
Sasvim je prirodno da u svemu nastojimo udovoljiti onome koga volimo, biti mu poslušni i pokorni, imitirati ga i ciniti djela koja on voli. U protivnom, to je lažna i licemjerna ljubav koja stoji na staklenim nogama. Voliti Poslanika, s. a. v. s., a ne ciniti djela koja bi on volio da cinimo, u namjanju ruku je licemjerstvo.
Kad bi svojim ashabima nešto naredio, preporucio ili ih ukorio, svi bi bez pogovora izvršavali ili ostavljali ono što im naredi, odnosno zabrani. U tom pogledu, poznate su bile rijeci: "Za tebe bih žrtvovao i oca i majku, Allahov Poslanice!" ili: "Slušamo i pokoravamo se!"
Uzvišeni kaže: "Neka se pripaze oni koji postupaju suprotno naredenju Poslanikovu, da ih iskušenje kakvo ne stigne ili da ih patnja bolna ne zadesi" (En-Nur, 62.). Ovo užasno upozorenje i zastrašujuca prijetnja usmjereni su prema onima koji se suprotstavljaju njegovim naredbama, koji idu drugim putem, a ne njegovim i koji se iskradaju iz reda radi vlastite koristi ili da bi izbjegli zlo.
Cuvajte se novotarija u vjeri
"Oni koji su poslušni Allahu i Poslaniku, bit ce u društvu vjerovjesnika, i pravednika, i šehida i dobrih ljudi" (En-Nisa, 69.). Ovaj ajet je objavljen da bi se utješili ashabi, koji su vrlo voljeli Poslanika, s. a. v. s. Oni su htjeli znati hoce li u buducem životu biti zajedno sa njim i drugim istaknutim muslimanima, buduci da ce oni - zahvaljujuci svojim velikim zaslugama - zauzimati visok položaj. Allah, dž. š., u ovom ajetu im kaže da ce svi koji su se pokoravali Allahu i Njegovu Poslaniku u Džennetu dobiti dostojno mjesto te da ce moci uživati u društvu odanih vjerovjesnika, šehida i pravednika. "Svako ce biti proživljen sa onim koga je volio" (El-Buhari).
"Vjerovjesnik je preci vjernicima nego oni sami sebi" (El-Ahzab, 6.). On ima pravo na vece poštovanje i više ljubavi nego sami krvni srodnici. Od vjernika se traži da ga - kad dode do sukobljavanja - slijedi radije nego oca i majku ili bracu i sestre. Veoma cesto se dogada da roditelji, bracni drug ili, pak, rodbina zahtijevaju nešto od covjeka što je u suprotnosti sa nacelima islama. Covjek je pred izborom koga ce poslušati, njih ili Poslanika, s. a. v. s., za kojeg Allah, dž. š., kaže: "Kad Allah i Poslanik Njegov nešto odrede, onda ni vjernik ni vjernica nemaju pravo postupiti po svom izboru" (El-Ahzab, 36.).
Odluka Allahovog Poslanika se mora tretirati i prihvatiti kao Allahova odluka, jer Allahov Poslanik ni u cemu samovoljno ne odlucuje. On nam je bliži nego što smo mi sami sebi. Nijedna druga meduljudska veza nije usporediva s vezom izmedu Allahova Poslanika i vjernika. Allahov Poslanik više voli vjernike i više brine o njihovom dobro nego što to cine njihovi roditelji ili, pak, oni sami. Roditelji, bracni drugovi ili djeca mogu vam i nauditi, egoisticno se prema vama ophoditi ili vas navesti na greške i zablude, ali ne i Allahov Poslanik. On radi za vas samo ono što vodi vašem vjecnom dobru i sreci. Svoju brigu prema sljedbenicima je najbolje opisao u sljedecem hadisu: "Primjer odnosa izmedu mene i vas je kao primjer covjeka koji je naložio vatru na koju se zalijecu leptiri i skakavci. On ih tjera od vatre, a oni uskacu u nju. Isto je tako i sa mnom. Ja vas štitim od vatre, a vi mi izmicete iz ruku" (Muslim). Uzvišeni, Premilostivi Gospodaru, ucini nas njegovim ispravnim i dostojnim pristalicama!