POSJETITE KURAN.BA
 
 

dr.mustafa ef. ceric

ne poznat | Saff br/str. 63

Islam je muslimanima postao jedini put, jer su se uvjerili da sve druge ideje nisu pravo rješenje


Dugo je trajao pokušaj odvajanja muslimana od islama, i taj pokušaj nije uspio. Neki krugovi na Zapadu su razocarani što nisu uspjeli. Šta danas imamo? Slušamo poruke onih kojima smo mi do jucer govorili da je islam vjera mira, tolerancije, civilizacije, sad oni nas uce tome. Mi smo to njima davno govorili.



O ŠEHIDIMA I TOLERANCIJI: Mislim da se mi ne trebamo bojati naše tolerancije i našeg strpljenja, jer je to najviši stupanj moci. Mi tu pokazujemo našu moc, ali i tu postoji granica do koje se može podnositi... Htio bi dati svoj kometar o necemu što je u vezi sa porodicama šehida i granici tolerancije. U zadnje vrijeme ima osporavanja imena šehid. Pratio sam u javnosti šta se dogadalo, a nisam vidio Prijedlog zakona o pravima boraca i šehidskih porodica i cekao sam Dan šehida da o tome cujem od njih i da mi izravno kažu u cemu je problem. Ono što sam ja mogao razumjeti iz razgovora sa njima, jest da novi zakon predvida ukidanje imena šehid, obrazlažuci to cinjenicom da je to vjerski termin. Oni su me pitali je li to vjerski termin i bi li se mogao necim zamijeniti. Rekao sam im da jest vjerski termin. On je spomenut i u Kur'anu, i u hadisu; i Allah, dž. š., sam Sebe naziva tim imenom. U tom kontekstu, u arapskom postoji i drugi termin, takoder kod nas poznat, šahid, koji, zapravo, znaci svjedok, onaj na sudu ili svjedok dogadaja, dok je šehid onaj koji svjedoci svojim vlastitim bicem. Vjeru možemo svjedociti namazom, postom, zekatom, dok je šehid viši oblik svjedocenja pripadnosti islamu. Taj termin mi nismo izmislili u Bosni i on nije uopce nešto novo, ima mnogo mjesta u Bosni koja se zovu šehitluci. Novo je to što se neko usudio da to osporoava onima koji su dali svoje živote za našu slobodu. Ako bismo pošli tom logikom da mi muslimani nemamo pravo koristiti jedan nama dragi termin zato što je vjerski, onda bih ja želio upozoriti i reci onima koji se poigravaju, a zaista se poigravaju, zašto, onda, ne osporavate subotu, i to je vjerski termin, ili nedjelju. Zašto ne osporavaju kalendar, koji svi koristimo jer i to je vjerski kalendar. Zašto, na kraju krajeva, ne osporavaju i Dan svih svetih, koji se slavi u cijeloj Zapadnoj Evropi i Americi… Ja, ustvari, vidim da smo mi još u fazi nekakvog cišcenja mozga kad se vlast bavi tim šta neko govori ili misli, a ne bavi se bitnijim pitanjima i problemima vezanim za ovu zemlju. Veoma sam povrijeden što je uopce došlo do toga da se o tome raspravlja nakon svega što nam se dogodilo. Savjetovao bih onima koji donose zakone da to ne negiraju, jer u BiH imaju neke stvari o kojima se ne može razgovarati na potcjenjivacki nacin. To jest vjerski termin i to jest pitanje vjerskog prava, ali i casti i digniteta. Nama nije toliko do kolaca koliko do casti koju nam žele uzeti, i mi i porodice šehida nismo zaslužili da budemo tretirani kao socijalni slucajevi.


O ODNOSU PREMA ISLAMU, MUSLIMANA I ZAPADU: Ne treba se opterecavati odnosom drugih prema islamu, u ovom slucaju Zapada i Amerike. Ne znam može li se tu nešto bitno promijeniti, zbog nekog pamcenja koje Evropa ima i koje ljubomorno cuva. Mene više zanima kakav je odnos muslimana prama islamu, i mislim da je to kljucno. U zadnje vrijeme se mijenja odnos muslimana prema islamu, i to u pozitivnom smislu. Islam više muslimanima nije opterecenje kao što je bio svojevremeno. Islam je muslimanima danas postao jedini put, jer su se, zapravo, uvjerili da sve ideje koje im se nude nisu rješenje… Dugo je trajao pokušaj odvajanja muslimana od islama, i taj pokušaj nije uspio. Neki krugovi na Zapadu su razocarani što nisu uspjeli. Šta danas imamo? Slušamo poruke onih kojima smo mi do jucer govorili da je islam vjera mira, tolerancije, civilizacije, sad oni nas uce tome. Mi smo to njima davno govorili. Ja bih njima rekao da nama prija da neko to priznaje, ali su malo zakasnili sa time. Oni kao da žele time kazati da ima i finih muslimana i da nisu svi muslimani teroristi. Medutim, ima jedna poruka koja se veoma sistematicno odašilja u svijet, a to je da su svi teroristi muslimani. Vidjet cete, recimo u SAD, da je sad pita- nje antraksa završeno, a bilo je veliki problem. Uvidjelo se da to nisu radili muslimani. Pošto to nije tako, onda se o tome ne može govoriti tako ružno. Više bih volio da se zapadni predstavnici u BiH pozabave povratkom, pitanjima izgradnje BiH, pitanjima ljudskih prava, sloboda, a manje da ideologiziraju i da manje postavljaju pitanja koliko muslimana ide u džamiju, šta hodže pricaju na hutbama. Ja ima kažem da od onog što hodže govore u džamijama nece nikoga zabo-ljeti glava, a nisam sigurna da ih nece radi neki drugih prica. Da nas se prestane ispitivati u kom smo stepenu muslimani i da se procjenjuj e da oni koji ne prakticiraju islam i to manifestiraju kroz alkohol, drogu pornografiju, da su to pravi reprezentanti koji mogu biti u Evropi, a da oni koji se drže moralnih zahtjeva koje ima islam, nisu. To je taj kuršlus u moralnom vrjednovanju koje ima Zapad. Da su, recimo, talibani zabranili pušenje na aerodromima, to bi bio ogroman problem, a danas je na svim aerodromima u Evropi zabranjeno pušenje. Kad islam traži od nas da ne pijemo alkohol - onda mi ne poštujemo ljudska prava, i kad ne jedemo svinjsko meso - zato što ne jedemo. To je moralno licemjerje u kome danas živimo.

O DIJALOGU SA KATOLICKOM CRKVOM: Pitanje dijalog je pitanje obnove stolacke džamije, za koju oni tvrde da je tu bila crkva. To je neuvjerljivo, ali, hajde i da kažemo i da je bila i da mi prihvatimo da razgovaramo o tome. Ali, ja kažem: Jesu li crkva bile i ostale tri stolacke džamije, je li bila crkva i na porušenom Starom mostu u Mostaru? Nije to u pitanju. Ovdje je u pitanju etnicko cišcenje, protjerivanje ljudi na rasnim i etnickim osnovama. To je ta granica preko koje se ne može. Mi muslimani Bošnjaci ne možemo ispod te granice. Izgraditi Carevu džamiju u Stocu upravo na mjestu gdje je ona bila, upravo zato što je ona porušena iz ovih motiva, a to je etnicko cišcenje i rasna diskriminacija. I, na kraju, pomalo i vjerska mržnja. Uza svo uvažavanje, mislim da to Katolicka crkva mora riješiti unutar same sebe i da se prema tome jasno odredi. To je dijalog. Nije dijalog da se mi sastanemo individualno i da se nadmudrujemo ko ce više nekakvih podataka iznijeti. Sve podatke danas imate na Internetu. Pitanje dijaloga je pitanje obnove džamija. Pitanje dijaloga u Evropi i odnosa Evrope prema islamu nije u tome što ce neko napisati neki clanak o tome kako treba muslimane uvažiti i priznati. Sramno je da se u Evropi još uvijek razgovra o tome treba li islam priznati ili ne. Taj odnos se treba pokazati u tome da muslimani dobiju pravo na mezarja, koja još uvijek nemaju. Ako psi u nekim zemljama imaju pravo na odvojeno groblje, postavljam pitanje zašto se uopce još uvijek razmišlja o tome mogu li muslimani imati svoje mezarje...


O NEW YORKU I SREBRENICI: Mislim da je nemoralno i nekorektno dovoditi Bosnu u ikakakv konteskt onog što se dogadalo u New Yorku. Tjeranje vještica u Bosni na nacin na koji se to sada radi nije dostojno velikih sila koje trebaju ovdje uspostaviti mir. Da su muslimani htjeli to uraditi, mogli su to uraditi 1992., imali su hiljadu razloga, ali to nikad nisu uradili. Bosna je stavljena u taj kontekst da bi se prikrile sve greške i sve što se dogadalo jednom narodu koji pati i boluje Srebrenicu. I zato bih ja volio reci: Nemojte više raspravljati o Srebrenici tako što cete se pogadati sa majkama koje su izgubile sinove, bracu, muževe i ne znaju gdje se nalaze. Deset hiljada je muškaraca, nestalo, nema inforamacija. Ocekujem da nam predsjednik Jugoslavije Koštunica dadne spisak i podatke gdje su srebrenicki muškarci. Nisu li i oni završili negdje u Dunavu, u onim cisternama što se sad spominju, kao Albanci. Ko bi to drugi mogao znati? Ne može deset hiljada ljudi tek tako nestati! Ko ih je odveo, ko ih je pobio, gdje su? I ti koji su bili zaduženi da cuvaju, receno im je pred citavim svijetom, pred Tvorcem Nebesa i Zemlje, pred cijelom demokratskom i nedemokretskom javnošcu, receno je da je Srebrenica "Save Zone"- sigurna zona. Sa svom silom koja postoji. Vidite, kako to može kad se hoce, i u pecinama i pod zemljom tražiti. Cak se i ne zna i nema nekih dokaza, ali ovdje se jasno, bjelodano zna ko je koga ubijao, ko je bio ubijan, sve se znalo. I nakon svega toga, šest godina se, evo, pogadamo hoce li se pokopati oni što su pronadeni. Jer, porodice sa pravom traže da se pokopaju tamo gdje su bili u logoru, da to bude mjesto gdje ce biti memorijalni spomenik. Pogada se kao neka trgovina... Ja bih želio reci gospodinu Petritschu i Klainu, uza svo uvažavanje, ja znam da ulažu napor, ali: Molim vas, nemojte više muciti te majke! Kako imate srca, kako medunarodna zajednica i UN imaju srca, kako mogu sebe pogledati u ogledalo, a da se ove majke još uvijek pogadaju sa zlocincima koji su to uradili hoce li metar zemlje više ili manje uzeti, jer se to sada zove Republika Srpska.

O NEMIRNOM SNU I MINISTRU ODBRANE: Slušao sam nedavno jednu emisiju u kojoj je ministar odbrane, kad je bio upitan kako bi se ponašao kad bi našu zemlju napala Hrvatska, rekao, parafrazirat cu: "Bio bih licemjeran kad ne bih bio sa hrvatskim narodom!" Od te veceri ja ne spavam mirno. Da ima zakona i pravde, taj ministar ne bi ni osvanuo, a bio bi smijenjen... Takva izjava uznemirava i destabilizira. Tako uvijek pocinje, od nekih malih i naizgled beznacajnih izjava, i mi kao predemo preko toga... Kako cu ja spavati mirno kad moj ministar odbrane, ako me napadne neko tamo iz Zagreba, da naredenje da se radi ono što se radilo. Ne može tako... Preporucujem, zbog toga, i medunarodnoj zajednici i svima da prestanu raspravljati o demilitarizaciji Bosne. Poslije Srebrenice, nakon što medunarodna zajednica nije održala svoju rijec i ubijeno je deset hiljada muškaraca, nema nama Bošnjacima niko pravo oduzeti pravo na vojsku. Mi, muslimani Bosne, ne smijemo zanociti bez svoje vojske. Nije ovo pitanje finansiranja vojske, ove je pitanje slobode. Ako se treba neko ovdje demilitarizirati, onda su to oni koji su ovdje klali i ubijali.