A Allah, dž.š., u Svojoj Knjizi kaže: ''Elif lam mim. Ova Knjiga, u koju nema nikakve sumnje, uputstvo je svima onima koji se budu Allaha bojali; onima koji u nevidljivi svijet budu vjerovali i namaz obavljali i udjeljivali dio od onoga što im Mi budemo davali; i onima koji budu vjerovali u ono što se objavljuje tebi i u ono što je objavljeno prije tebe, i onima koji u onaj svijet budu cvrsto vjerovali. Njima ce Gospodar njihov na pravi put ukazati i oni ce ono što žele ostvariti.'' Zaista je najbolji govor – Govor Allaha, dž.š., a najbolja uputa – uputa Muhammeda, s.a.v.s. Najgore su novotarije, svaka novotarija je zabluda, a svaka zabluda vodi u vatru. ''O vjernici, bojte se Allaha i govorite samo istinu, On ce vas za vaša dobra djela nagraditi i grijehe vam vaše oprostiti.
A onaj ko se Allahu i Poslaniku Njegovu bude pokoravao – postici ce ono što bude želio.'' Od onih koji žele biti Allahovi, dž.š., iskreni robovi traži se iskren iman (vjerovanje) koji predstavlja cin potvrdivanja istinitosti rijecju, djelom i uvjerenjem, povecava se djelima pokornosti, a smanjuje griješenjem. Istinsko vjerovanje rezultira strahopoštovanjem prema Allahu, dž.š., tako da se nece uciniti bilo šta, prihvatiti bilo kakvo uvjerenje ili govoriti nešto što je suprotno Allahovoj, dž.š., naredbi. Vjernici i vjernice znaju da Allah, dž.š.,u jasnoj Knjizi nije ništa izostavio i da se u njoj nalaze upute za najtanahnije segmente njihovih života. ''...Mi tebi objavljujemo Knjigu kao objašnjenje za sve i kao uputu i milost i radosnu vijest za muslimane'' 3. Te poruke pojašnjava nam naš Poslanik s.a.v.s. svojim životom i živom rijecju – sunnetom. Sveobuhvatnost njegove uloge kao ''milosti cjelokupnom covjecanstvu'' prikazana je u liku Allahovog roba, odabranika, covjeka, supružnika, odgajatelja, vojskovodu, državnika, politicara, sugovornika, imama, itd. Naravno, i u primjerima drugih poslanika Allah, dž.š., navodi odredene pouke i poruke.
Allah, dž.š., nije nas stvorio radi igre i zabave, nego sa jasnim ciljem robovanja Njemu. Iako veoma jasan i logican, takav cilj mnogi svjesno ne prihvataju. Zbog svoje oholosti i licemjerstva takvi ljudi zasluže život udaljen od pravog puta kako bi im konacnica bila još gora.
Covjekov život tece u neprekidnoj aktivnosti uma i tijela, a njegov aadatak je da pored egzistencijalnih napora, te aktivnosti usmjeri na iskreno razmišljanje o svrsi svog postojanja, znakovima postojanja Uzvišenog Gospodara, itd. Takva razmišljanja neminovno vode neupucenog svome Gospodaru, a upucenom povecavaju vjerovanje.
Kako se da primijetiti, veoma bitan dio ljudskog življenja jeste porodica, bilo da je covjek sudionik u porodici svojih roditelja ili da je supružnik u sopstvenoj. To je veoma bitna institucija koja u znatnom broju slucajeva predstavlja presudni faktor u odredivanju cjelokupnog karaktera nekog covjeka. Ne kaže se bez razloga u narodu: ''covjeka odgaja troje; roditelj, vjeroucitelj i ucitelj''.
slam kao savršena, od Allaha, dž.š., objavljena vjera, sadrži ibadete, koje mi zbog svoje nemarnosti u svakodnevnom životu sputamo na tek pustu formu i zadovoljimo se njihovom vanjštinom. Takav pristup neminovno vodi praznini srca i nemogucnosti osjecanja i življenja vjere na nacin na koji se to traži od nas. Svaka vrsta ili segment ibadeta ima svoju dubinu. Na nama je da uložimo trud kako bismo ih razumjeli i primijenili u svakodnevnom životu. Allah, dž.š., iz Svoje Milosti daje nam priliku da u odabranim periodima dana, sedmice, mjeseca i godine, putem odredene vrste ibadeta zaslužimo Njegovu Milost i Uputu.
Takav primjer odabranog perioda naših života svake godine je blagoslovljeni mjesec ramazan, za koji se svako na svoj nacin, samostalno ili u sklopu svoje porodice, priprema. Pored toga što Allah, dž.š., u tom mjesecu nareduje post, kao jedan od pet stubova vjere, prilika je i obaveza, da nas, sa drugim vrstama ibadeta, oplemeni i disciplinira u razmišljanjima i praksi. To stoga što nam Allah, dž.š., u tom svetom mjesecu direktno pomaže sputavanjem šejtana, a nagrade za uloženi trud su i višestruko vece nego u drugim mjesecima. Stoga je na nama da ovaj mjesec iskoristimo kako bismo se što više približili svome Gospodaru putem ibadeta, ali i ispunjavanje svojih obaveza prema dunjaluku.
- Podsjetiti sebe i clanove svoje porodice na osnovne temelje vjere, razgovarati o suštini njihovog propisivanja i apostrofirati post kao specifican vid ibadeta u ramazanu.
- Ukazati sebi i clanovima svoje porodice na nužnost svakodnevnog išcitavanja Kur'ana, tefsira i sahih-hadisa. U tom smislu otac je dužan organizovati porodicni kružok u kojem ce se primijeniti navedeno. Naravno, povoljne su i posjete sijelima ili predavanjima s takvim sadržajem ili predavanjima.
- Nadgledati i podsticati djecu u izvršavanju školskih obaveza i angažovanja u kuci kako bi se naucili disciplini i od sebe odstranili nemar. Odvojiti vrijeme za igru s njima i omoguciti da se u primjerenim uslovima igraju sa svojim vršnjacima.
- Djecu podsticati na odlazak u džamiju s roditeljima.
- Osigurati, pogotovo u ramazanu, uslove bracne harmonije kako bi se djeca poducila, shodno uzrastu, o ljepotama islamskog bracnog življenja i ukazati na greške i pogubnost drugacijih pristupa.
- Poduciti djecu osnovnim islamskim normama ponašanja u kuci i ne dopustiti da predu granice pristojnosti u ophodenju sa starijima.
- Ne ustrucavati se da u radnom okruženju, medu rodbinom i prijateljima, budemo inicijatori razgovora o postu i o vjerovanju opcenito, kako bismo postigli nagradu i zadovoljstvo u tome da i drugi ljudi osjete slast ispravnog vjerovanja i tako budu korisni clanovi svoje zajednice.
- Upozoriti sebe i svoju suprugu/supruga o normama ponašanja u javnosti koje važe za muškarce, a posebno za žene.
- Organizirati sudjelovanje clanova porodice u kucnim poslovima i pripremi iftara kako bi se supruga rasteretila, te istovremeno, svakom clanu porodice omogucilo da ostvari udio u Allahovoj, dž.š., nagradi.
- Podsjecanje porodice na obavljanje teravih-namaza u džematu i pripreme za taj namaz u smislu neprejedanja za vrijeme iftara.
- Obratiti pažnju na obavljanje akšam-namaza u džamiji, za one koji su to dužni. Bilo bi poželjno kada bi se ikamet za akšam odgodio dvadesetak minuta kako bi se postaci mogli lagahno iftariti, klanjati u džamiji, a zatim jesti.
- Podsjecati clanove porodice na nagrade koje Allah, dž.š., obecava postacima i ustrajati na molbi Gospodaru da takvu porodicu okupi u Svom hladu na Sudnjem danu i podari im obecani Džennet.
- Upozoriti sebe, svoju porodicu, rodbinu, prijatelje i komšije na pogubnost vracanja obicajima i nacinima razumijevanja koji su u suprotnosti sa Allahovim, dž.š., naredenjima koja su vršila i prije ramazana.
Naravno, savršena vjera islam pojmovima islamska porodica, post i ramazan daje veoma bitan znacaj i veoma ih je teško sublimirati u formi kraceg teksta. Stoga, ovaj prilog treba shvatiti kao nastojanje u podsticanju na razmišljanje o navedenim pojmovima i podstrek ka istraživanju njihovog znacaja u širem smislu u Kur'anu i sunnetu.