POSJETITE KURAN.BA
 
 

savjet sina ocu

Semir Imamovic | Saff br/str. 42

(Savjet kojeg je Abdul Melik uputio svome ocu Omeru ibn Abdulazizu i neke pouke iz njega)


Prenosi Ebu Nuajm u Hilji da je Abdul-Melik ibn Omer ibn Abdulaziz, ušao kod svoga oca Omera ibn Abdulaziza i rekao mu:

"O vladaru pravovjernih, trebao sam te nasamo."


Rece mu Omer:

"Zar imaš nešto što bi sakrio od svoga amidže?"


"Da." - rece Abdul Melik.

Na to ustade njegov amidža Mesleme i izade, a on pride ocu, sjede pred njega i obrati mu se:


"O vladaru pravovjernih! Šta ceš sutra reci svome Gospodaru kada te bude pitao: "Vidio si novotariju, a nisi je uklonio i sunnet Allahovog Poslanika (s.a.v.s.) i nisi ga oživio medu ljudima."

"Sinko moj, da li je to što veliš, tvoje mišljenje, ili su te nagovorili moji podanici da mi to kažeš?" - upita ga Omer.


Rece: "Ne, tako mi Allaha, nisu me nagovorili podanici, nego je ovo moje vlastito mišljenje. Znam zasigurno da ceš biti pitan, pa šta ceš odgovoriti?".

"Allah ti se smilovao, i nagradio te najljepšom nagradom. Tako mi Allaha, od tebe se nadam da ceš me pomoci u dobru. Sinko moj! Tvoj narod je, stvar o kojoj govoriš, gradio postepeno, stopu po stopu, kariku po kariku. Nisam siguran da, ako im se otvoreno suprostavim u onome što rade, ne ucine spletku koja ce biti uzrokom prolijevanja mnoge krvi. Tako mi Allaha, lakše bi mi bilo da propadne ovaj svijet, nego da prouzrokujem pralijevanje kapljice krvi. Nisi li zadovoljan da dode dan u kome ce tvoj otac otklonuti (umrtviti) novotariju i oživjeti sunnet, što bi potrajalo sve dok Allah dž.š. ne presudi pravedno izmedu nas i našeg naroda, a On najpravednije sudi." - uzvrati mu Omer. (Hilijetu-l-evlijai 5/283)


Ova lijepa i mudra rasprava izmedu pravednog islamskog vladara i njegovog pobožnog i skromnog sina, uci nas slijedecim stvarima:

1 - Postojanje pobožnih i bogobojaznih ljudi u vladarevoj blizini može odigrati znacajnu ulogu u ispravnom usmjeravanju vladara i društva kojim valda, narocito ako su ti ljudi u srodstvu sa vladarem. Ovo je jedan od znakova (pokazatelja) da Allah dž.š. želi uputiti vladara na pravi put i održati ga na njemu. Medutim, nužno se namece slijedece pitanje; kada lijepo društvo može ostaviti traga na vladara? Sigurno je jedno, a to je da lijepo društvo nece ostaviti traga na vladara sve dok kod njega ne bude postojala iskrena želja za takvim necim, što se može vidjeti kroz njegov lijep odnos prema dobrim ljudima i nastojanje da ih približi sebi i kroz preziranje loših ljudi i licemjera i njihovo izbjegavanje. Ako se dogodi suprotno ovome, uticaj ce biti slab ili nikakav.


2 - Nalaženje opravdanja daijama (misionarima) u slucaju da ne budu u mogucnosti izvršiti brzu reformu (popravak) i uklonuti svako zlo kojeg cine ljudi u njihovoj okolini. Dovoljno je da ih vidimo ažurne u pokušajima da poprave stanje i da vidimo da se, iz dana u dan, povecava dobro, a zlo smanjuje, pa makar to bilo manjih razmjera. Ovo pravilo posebno se sprovodi na onome ko preuzme vlast u nekoj od muslimanskih država, istinski želi da vlada po Allahovom zakonu (šeriatu) i da se bori protiv velikog nereda u svim segmentima života, prouzrokovanom od strane prijašnje vlasti. U ovom slucaju, sprovest cemo rijeci Omera ibn Abdul Aziza, koje je izgovorio nekon što je njegov sin tražio od njega brzu i sveobuhvatnu promjenu (popravak) i tražit cemo opravdanja (isprike) za iskrenog vladara koji želi postepenu promjenu. Dovoljno je da kod njega primijetimo iskrenost i cvrstu želju za popravljanjem stanja, a možda je jedna od najjasnijih indicija (smjernica) koje nas upucuju na njegovu istinsku odlucnost udaljavanje loše svite iz njegove okoline (blizine) i uticajnih mjesta i dovodenje bogobojaznih ljudi na njihovo mjesto. Ako bi se dogodilo da pokvarenjaci ostanu na ovim mjestima, a dobri ljudi daleko od njih, onda to ukazuje da vladar nije bio iskren u svojim tvrdnjama i da je time samo nastojao pridobiti emocije i podršku muslimanskog naroda.

Ovo nas podsjeca na našu gorku stvarnost, u kojoj se cesto može cuti da je vladar neke države proglasio šeriat i sudenje po njemu, te se, nakon što mnogi budu obmanuti takvom informacijom, pokaže da je to bila cista laž i da je doticni vladar veliki prevarant i licemjer. Kod takvih vladara se ne vide ni najmanji tragovi popravka, nego naprotiv, vidimo mnoge pokazatelje zla, kao što je zatvaranje ljudi koji se pridržavaju za vjeru i njihovo udaljavanje sa pozicija sa kojih se podobro može uticati na poromjenu stanja.


3 - Postepenost u pozivanu ljudi u Allahovu vjeru i nezahtijevanje od njih da se naglo mijenjaju, jer su ono na cemu se nalaze, od ubjedenja i ružnih navika, sticali godinama i duboko se uvriježilo u njima. Ovakvo nešto moraju imati na umu odgajatelji, ucitelji i roditelji i ne tražiti u samom pocetku od djece i ucenika da cine ono što cine oni sami, ili što cine ljudi koji se odgajaju i poducavaju vec godinama. Prenosi se da je jedan od mudraca rekao: "Nikako se ne smije dogoditi da se covjekov asketizam (odricanja od dunjaluka), pretvori u kaznu za njegovu porodicu i bracu Muslimane."

Ovdje je bitno napomenuti da postoje da'ije koje pod parolom "postepenog pozivanja" zapostave mnoge stvari u da'vetu i možda odu do tih granica da potpuno zanemare pozivanje u sunnet Allahovog Poslanika (s.a.v.s.) ili njegov najveci dio, pravdajuci se time da ljudi ne razumiju sunnet, da ce naici na žestok otpor, da ce odbiti ljude i sl. Takvi ostaju medu ljudima godinama, a da ih ne poduce znacaju sunneta Allahovog Poslanika (s.a.v.s.), njegovoj neprikosnovenosti i izvornosti. Nema sumnje da se ljudima pocetnicima u Islamu prvo govori o Allahovoj jednoci (tevhidu), temeljima Islama, posebno namazu i temeljima vjerovanja (imana), medu kojima je najistaknutije vjerovanje u Ahiret (onaj svijet) i obracun pred Allahom dž.š., ali se ne smije dogoditi da da'ija ostavlja sunnet i ne poduci njemu svoju porodicu i ljude koji se vec stasali u vjeri. Allah se smilovao šejhu Albaniju, koji je rekao: "Prigovaraju nam da širimo smutnju medu Muslimanima, samim time što prakticiramo sunnet (tradiciju Allahovog Poslanika) i pozivamo njemu. Zar nisu smutljivci oni koji su ostavili sunnet, šire novotarije i rade sve samo da ocrne sljedbenike sunneta."


Molim Allaha da mene i sve Muslimane uputi na pravi put.