POSJETITE KURAN.BA
 
 
KAJS IBN EBU HAZIM pripovijeda: "Kada je Ebu-Bekr, r.a., posjetio jednu ženu, po imenu Zejneba, iz plemena Ahmes, primijetio je da ne govori. On zapita prisutne: "Šta joj je?" Zašto ne govori?' 'Zavjetovala se da će obaviti hadž šuteći!', rekoše mu. 'Govori!', naredio joj je. ‘To nije dozvoljeno, jer je naslijede iz džahilijeta!' I žena progovori." (Sahih)
Rijadussalihin br/str. 1801
SAD IBN EBU VEKKAS prenosi da je Allahov Poslanik, a.s., rekao "Zabranjen je ulazak u Džennet onome ko svjesno bude tvrdio da pripada nekome drugom, a ne svom ocu." (Sahih)
Rijadussalihin br/str. 1802
EBU HUREJRE ABDURRAHMAN prenosi da je Allahov Poslanik, a.s., rekao: "Uzvišeni je Allah ljubomoran, a Njegova ljubomora iskazuje se onda kada čovjek čini ono što mu je Allah zabranio." (Sahih)
Rijadussalihin br/str. 1806
NEVAS IBN SEMAN veli: "Jedno jutro Allahov Poslanik, s.a.v.s., govorio je o Dedžalu. Spuštao je i dizao svoj glas o njemu, (pridajući tome važnost) tako da smo zamišljali da je Dedžal u palmoviku nedaleko od Medine. Pošto smo otišli kod njega, on primijeti na nama to, pa reče Ata je vama?'
Mi rekosmo: ‘Allahov Poslaniče, ti si govorio o Dedžalu jutros, pa si dizao i spuštao glas, tako da smo mi mislili da je on negdje nedaleko od Medine. ‘
Poslanik reče: ‘Od drugog se ja bojim za vas. Ako on izade, a ja budem medu vama, ja ću vas od njega zaštititi, a ako mene ne bude medu vama, onda je svaki čovjek sam sebi branitelj, a Allah je zastupnik moj i svakog muslimana. Dedžal je mladić kudrave kose, njegovo oko je prazno i mrtvo (slijep je u jedno oko). Kao da ga ja uporedujem s Abdul- - Uzzom, sinom Katanovim (Uzza je bio kurejški idol, ženski idol). Ko ga od vas dočeka, neka prouči početne ajete sure "Kehfa". On će izaći na put izmedu Šama i Iraka, pa če odvračati desno.i lijevo (od Pravog puta). 0 Allahovi robovi, budite čvrsti!'
Mi tada rekosmo: ‘Allahov Poslaniče, a koliko će on boraviti na Zemlji?'
Poslanik reče: 'Četrdeset dana! Jedan dan će biti kao godina, jedan kao mjesec, jedan kao sedmica, a ostali dani će biti dani obični, vaši. ‘
Mi rekosmo: ‘Allahov Poslaniče, taj dan koji će biti kao godina, hoće li nam biti dovoljan u njemu namaz jednog običnog dana?'
Poslanik reče: ‘Ne, nego mu odredite vrijeme. ‘
Mi rekosmo: ‘Allahov Poslaniče, a kako će se brzo kretati po zemlji?'
Poslanik reče: ‘Kao kiša koju vjetar tjera. On će doći jednoj grupi ljudi, pa će ih pozvati, pa će mu oni vjerovati i odazvati mu se. On će narediti zemlji pa će kišu liti, a zemlja će plodove davati. Stada će se više napasati i ugojiti i davat će više mlijeka. A zatim će doći narodu, pa če ih zvati, a oni će ga odbiti. Neće prihvatiti njegove riječi, pa će se on vratiti od njih. Oni će osvanuti ogoljeni, a u njihovim rukama neće bit ništa od njihove imovine. Onda če naići period ruševina, pa će im reći: ‘Izbacujte svoja blaga. ‘ Pa če za njima ići i pratiti ga blago razvalina (starih gradova), kao što pčele prate maticu. A zatim će pozvati jednog čovjeka, mladića, pa će ga udariti svojom sabijom i rastavit će ga na dva dijela, kao što čine strijelci (dok udaraju svezanog), a onda će ga pozvati, pa će se odazvati, a njegovo lice če sjati od smijeha. Dok on bude tako radio, Allah će poslati Mesiha, sina Merjemina, a.s., pa će siči na bijelu Menaru, u istočnoj strani Damaska, izmedu dvije žuto-bijele munare, a ruke će držati na krilima dva meleka. Kada pogne svoju glavu, kapi vode če mu kapati, a kad digne, onda će mu teći kao zrna bisera. Koji god kafir osjeti njegov dah, neće ostati živ. Njegov će dah dosezati dokle doseže njegov pogled. Pa će tražiti Dedžala dok ga ne nađe na vratima Ludda, gdje će ga ubiti. Poslije toga doći će Isa, a.s., ljudima koje je Allah sačuvao od Dedžala, pa će im potrti njihova lica i saopćit će im njihove deredže u Džennetu. Dok bude tako činio, Allah će objaviti Isau, a.s.:
'Izveo sam Ja robove Moje, protiv kojih se niko neće moći boriti, pa skloni ti robove Moje na Tur. ‘
A onda će Allah izvesti Jedžudža i Medžudža, koji će navaliti sa svih strana. Iza svake humke pješčane će se spuštati do jezera Taberija. Prvi od njih će mu svu vodu popiti, a kad dodu zadnji, reći će: ‘Ovdje je nekad bila voda. ‘
Isa, a.s., i njegovo društvo će biti zatečeni u teškoj neprilici, da će jedna volovska glava biti vrednija od stotinu zlatnika vama danas. Allahov Poslanik, Isa, a.s., i njegovo društvo težit će da idu Allahu. Allah će poslati na Jedžudža i Medžudža i njihove vratove crve, pa će osvanuti svi, kao jedan, usmrćeni. Zatim će Isa, a.s., sa svojim društvom, r.a., sići sa Tura u podnožje, ali na zemlji neće naći ni jedan pedalj, a da neće bit napunjen leševima i smradom njihovim. Lsa, a.s., sa svojim društvom obratit će se Allahu, pa će Allah poslati ptice slične vratovima horosanskih deva koje će odnijeti i baciti leševe njihove gdje Allah htjedne. A onda će Allah dati kišu od koje se neće ni jedna kuća sačuvati, bila ona od blata sazidana ili od dlake napravljena. Ta kiša će svu zemlju očistiti tako da će ostati kao ogledalo. A zatim će se reći zemlji: ‘Pronikni plodovima i okiti se bereketom. ‘
Tada će se čitava skupina najesti od jednog šipka i moći će stati u hladovinu njegove kore. U mlijeku će biti bereket. Jedna muža deva zadovoljit će sakupljene ljude, a jedna krava muzara - čitavo pleme; a jedna ovca muzara zadovoljit će mlijekom jedan ogranak plemena. Dok oni budu tako živjeli, Allah će im poslati mirisni vjetar, pa će ih dodirnuti ispod njihovih pazuha i dušu svakog mumina i svakog muslimana uzeti. Samo će ostati najgori ljudi, koji će otvoreno zinaluk činiti, kako to čine magarci, i na njih će se izliti strahote Kijam-dana."
Prevodilac: Tekst tumačenja zagonetnih riječi izostavljen je kao nepotreban jer su riječi prevedene na naš jezik koliko je bilo moguće. Čitaoce upozoravamo da za tumačenje ovog hadisa treba poseban tumač, jer je tekst, sigurno, pun išareta i rumuzeta (aluzija i alegorija)
(Sahih)
Rijadussalihin br/str. 1808
ENES IBN MALIK EL-ENSARI prenosi da je Allahov Poslanik, a.s., rekao: "Dedžal će ući u svaki grad, izuzev Meke i Medine. Na svakom prilazu njima čuvat će ih meleki u safovima. Kada dode do neplodnog slanog predjela u blizini Medine, Medina će se tri puta toliko snažno zatresti, da će Allah iz nje protjerati svakog nevjernika i munafika." (Sahih)
Rijadussalihin br/str. 1811
MUGIRE IBN ŠUBE kazuje: "Niko nije više od mene pitao Allahovog Poslanika, a.s., o Dedžalu. Jednog dana mi reče: ‘A šta ti može naškoditi?' 'Govore', rekoh mu,'da će imati brdo kruha i rijeku pitke vode?'' On je kod Allaha prezren i pored toga!', odgovori on. (Sahih)
Rijadussalihin br/str. 1816
EBU HUREJRE ABDURRAHMAN prenosi da je Allahov Poslanik, a.s., rekao: "Neće nastupiti Kijametski dan sve dok ne zarate muslimani sa židovima. Židovi će se skrivati iza kamenja i drveća, a kamenje i drveće će progovoriti: ‘Muslimanu, iza mene je židov, dodi i ubij gal' Samo drvo garkad neće govoriti, jerje židovsko drvo." (Sahih)
Rijadussalihin br/str. 1820
DŽABIR IBN ABDULLAH priča: "U početku je Allahov Poslanik, a.s., držao hutbe s jednog palminog panja, a kada je postavljen minber, čuli smo jecanje poput glasa steone deve. Allahov Poslanik, a.s. sišao je, stavio ruku na panj i panj se smirio." (Sahih)
Rijadussalihin br/str. 1831
EBU HUREJRE ABDURRAHMAN prenosi da je Allahov Poslanik, a.s., rekao: "Nije dozvoljeno vjerniku da ga zmija ujede dva puta iz iste rupa." (tj. da dva puta pada u istu grešku) (Sahih)
Rijadussalihin br/str. 1834
EBU HUREJRE ABDURRAHMAN prenosi da je Allahov Poslanik, a.s, rekao: "S tri vrste ljudi Allah neće razgovarati na Sudnjem danu; niti će ih pogledati niti očistiti od grijeha, nego će ih žestoko kazniti: onoga ko u pustinji ima dovoljno vode pa je uskrati putniku; onoga ko proda neku robu poslije ikindije, obmanjujući kupca zakletvom u Allaha da je kupljena po to i to, pa kupac povjeruje; i čovjeka koji da prisegu na vjernost vladaru (imamu) radi ovosvjetske koristi, pa ako mu da čemu se nadao - bude vjeran, a ako mu ne da – iznevjeri ga. ‘' (Sahih)
Rijadussalihin br/str. 1835
EBU HUREJRE ABDURRAHMAN prenosi da je Allahov Poslanik, a.s., rekao: "Ljudi, Allah je dobar i prima samo dobra. Allah je vjernicima naredio ono što je naredio i poslanicima kada je rekao:
'O poslanici, jedite dozvoljena i lijepa jela, i dobra djela činite. ‘ (El-Mu'minum, 51)
'O vjernici, jedite dozvoljena i lijepa jela koja smo vam podarili. ‘ (El-Bekara, 172)
Zatim je govorio o čovjeku raščupane kose i prašnjavaom od dugoga putovanja, koji diže ruke nebu moleći: 'Gospodaru moj, Gospodaru moj!' A hrana mu je haram, piće mu je haram, odjeća mu je haram i hranjen je haramomi Kako mu dova onda može biti primljena?"
(Sahih)
Rijadussalihin br/str. 1851
EBU HUREJRE ABDURRAHMAN prenosi da je Allahov Poslanik, a.s., rekao: "S tri vrste ljudi Allah neće razgovarati na Sudnjem danu; niti će ih pogledati niti očistiti od grijeha, nego će ih žestoko kazniti: starca bludnika, vladara lašca i oholog siromaha." (Sahih)
Rijadussalihin br/str. 1852
AMR IBN EL-AS prenosi da je čuo Allahovog Poslanika, a.s., kada kaže: "Kada sudija uloži trud u presudi i pravedno presudi, ima dvostruku nagradu, a kada uloži trud u presudi i pogrešno presudi, ima jednu nagradu." (Sahih)
Rijadussalihin br/str. 1856
EBU HUREJRE ABDURRAHMAN kazuje: "Jedne prilike bili smo na gozbi sa Allahovim Poslanikom, a.s. Volio je plećku, i kada mu je dadoše, on zagrize i reče: `Ja sam prvak ljudi na Sudnjem danu. A znate Ii zbog čega? Allah će sakupiti prijašnje i potonje narode na jednom mjestu, tako da će ih jedan čovjek moći pregledati i jedan čovjek dozvati. Sunce će se nisko spustiti, pa će zapasti u nesnošljivu muku i brigu. Ljudi će povikati: ‘Zar ne vidite u šta ste zapali i šta vas je zadesilo? Zar nećete potražiti nekoga da se za nas zauzme kod Gospodara?'Tada će reći jedni drugima: ‘Potražite oca našeg, Ademal' Doći će Ademu i reći: ‘Ti si otac čovječanstva, Allah te je svojom rukom stvorio, u tebe je život udahnuo, naredio je melekima da ti učine sedždu i nastanio te u Džennetu, pa se zauzmi za nas kod svoga Gospodara! Zar ne vidiš u šta smo zapali i šta nas je snašlo?' On će reći: 'Allah se danas rasrdio kao nikada prije ni poslije. Zabranio mi je da se približim drvetu, a ja sam prekršio zabranu. Ah, moje brige! Moje brige! Moje brige! Idite nekome drugom, idite Nuhu!'
Kada dodu Nuhu, reći će mu: ‘O Nuh! Ti si prvi Poslanik na Zemlji. Allah teje nazvao zahvalnim robom, pa se zauzmi za nas kod svog Gospodara! Zar ne vidiš u šta smo zapali i šta nas je zadesilo?' Ali on će reći: 'Moj Gospodar se danas rasrdio kao što nije nikada prije ni poslije. Dovu sam učio, pa sam prokleo svoj narod. Ah, moje brige! Moje brige! Moje brige! ldite nekome drugom, idite lbrahimu!'
Kada dodu lbrahimu, reći će mu: ‘Ti si Allahov Poslanik i prijatelj na Zemlji. Zauzmi se za nas kod svog Gospodara! Zar ne vidiš u šta smo zapali i šta nas je zadesilo?''Moj Gospodar se danas rasrdio kao što nije nikada prije ni poslije. Ja sam za života tri puta slagao! Ah, moje brige! Moje brige! Moje brige! Idite nekome drugom, idite Musaul', reći će on.
Kada dodu Musau, reći će mu: 'Ti si Allahov Poslanik, odlikovao te je nad ostalim ljudima Svojim poslanstvom i govorom. Zauzmi se za nas kod svog Gospodara! Zar ne vidiš u šta smo zapali?''Moj Gospodar se danas rasrdio kao što nije nikada prije ni poslije. Ubio sam čovjeka, a to mi nije bilo naredeno! Ah, moje brige! Moje brige! Moje brige! Idite nekome drugom, idite Isau!', reći će on.
Kada dodu Isau, reći će mu: ‘Isa, ti si Allahov Poslanik i Allahova riječ, kojom je On život udahnuo u Merjemu. Iz bešike si razgovarao s ljudima. Zauzmi se za nas kod svoga Gospodara! Zar ne vidiš u što smo zapali?''Moj Gospodar se danas rasrdio kao što nije nikad prije ni poslije. (Isa nije spomenuo nijedan svoj grijeh.) Ah, moje brige! Moje brige! Moje brige! Idite nekome drugom, idite Muhammedu, a.s.!', reći će on."
U drugom predanju dodaje se: "Kada mi dodu, reći će mi: ‘Muhammede, ti si Allahov Poslanik i pečat vjerovjesnicimal Allah ti je oprostio sve ranije i kasnije grijehe. Zauzmi se za nas kod svog Gospodara! Zar ne vidiš u šta smo zapali?'
Tada ću doći ispod ' Arša i pasti ničice na sedždu pred Gospodarom. Zatim će me nadahnuti zahvalom i pohvalom kojom nikada nikoga prije nije nadahnuo, i reći mi: 'Muhammede, podigni glavu. Zamoli, dat će ti se! Zauzimaj se (traži šefa'at), zauzimanje će ti se primiti!' Podignut ću glavu i reći: ‘Moj ummet, Gospodaru! Moj ummet, Gospodaru!' 'Muhammede', reći će mi, 'uvedi iz svog ummeta u Džennet, na desna dženetska vrata, one koji neće polagati račun, a na druga dženetska vrata preostali će ulaziti, zajedno sa drugim ummetima."Tako mi Allaha, u čijoj moći je moja duša! Dženetska vrata su široka koliko od Meke do Hedžera (u Bahrejnu), ili koliko od Meke do Busre (u Siriji). ‘"
(Sahih)
Rijadussalihin br/str. 1866
ABDULLAH IBN ABBAS pripovijeda: "Ibrahim, a.s., doveo je Ismaila i Ismailovu majku (Hadžeru), koja ga je dojila, i ostavio ih pored Kabe, u hladu jednog drveta, nedaleko od Zemzema, u gornjem dijelu Harema. Tada u Meki nije bilo ni stanovnika ni vode. Ostavio im je vreću hurmi i mješinu vode i krenuo nazad. Ismailova majka krenu za njim, vičući nekoliko puta: ‘Ibrahime, kuda ideš? Zar nas ostavljaš u ovoj dolini, bez ikoga živog i bez ičega?
Ibrahim se nije obazirao na nju. Ona zatim viknu: ‘Je li ti Allah to naredio?''Jeste!', odgovori. ‘Allah nas neće napustiti!', reče mu i vrati se nazad.
Ibrahim, a.s., krenu dalje i kadaje zamakao za brežuljak odakle ga ne vide, okrenu se Kabi, podiže ruke i prouči ove dove: "Gospodaru moj, ja sam potomstvo svoje nastanio u dolini u kojoj se ništa ne sije, kod Tvoje Svete kuće, da bi, Gospodaru naš, namaz obavljali; zato nadahni srca njihova da čeznu za njim i opskrbi ih raznim plodovima, da bi Ti bili zahvalni. ‘ (Ibrahim, 37)
Majka je dojila Ismaila i pila vodu, a kada je nestalo vode i nakon što su ona i sin ožednjeli, Ismail se počeo previjati po zemlji, dok ga je ona nemoćno gledala. Ona ustade, ne mogavši ga više tako gledati, i pošto joj je brežuljak Safa bio najbliži, pope se na njega i poče razgledati niz dolinu, ne bi Ii koga ugledala. Nikoga nije ugledala.
Zatim je sišla niz brežuljak i kada je stigla usred doline, zadiže odjeću i potrča kao što trči izmoren čovjek, dok ne stiže na drugi kraj doline. Zatim se pope na brežuljak Mervu i poče razgledati ne bi li koga ugledala! Nikoga nije ugledala!
Tako je trčala sedam puta. (Ibn-'Abbas kazuje: 'Allahov Poslanik, a.s., tada je rekao: 'Takav je sa'j koji ljudi obavljaju izmedu Safe i Merve.)
Kada se zadnji put popela na Mervu, čula je glas. Ona ponovo osluhnu, začu isti glas i povika: ‘Čula sam! Ako u Tebe ima pomoći, pomozi!', i tada ugleda meleka kod Zemzema! Melek je kopao krilima, dok voda nije počela izvirati. Ona napravi korito da se voda ne razlijeva i rukama napuni mješinu. Kada god je zahvatila rukom, voda je još više ključala."
(U drugom predanju navodi se: "Voda je izvirala onoliko koliko bi zahvatila.")
Ibn-'Abbas dalje kazuje: "Tada je Allahov Poslanik, a.s., rekao: ‘Allah se smilovao lsmailovoj majci! Da nije dirala Zemzem ili da nije rukama zahvaćala, Zemzem bi tekao kao rijeka!'
Ibn-'Abbas nastavlja: "Kada se napila i zadojila dijete, melek joj reče: ‘Ne bojte se stradanjal Ovdje je Allahova kuća, koju će podići ovaj dječak i njegov otac. Allah neće napustiti Svoje štićenike!'
Temelji Kabe bili su malo uzdignuti i kada bi nadošla bujica, voda bi se razlijevala lijevo i desno.
Tako potraja dok jednog dana nije naila grupa ljudi iz plemena Džurhum iz pravca Kedaa, i ulogorila se niže Meke. Kada ugledaše pticu kako kruži, rekoše: `Ova ptica kruži iznad vode, ali mi znamo da u ovoj dolini vode nema?' I poslaše dvojicu momaka. Momci se vratiše i rekoše im da su našli vodu. Kada su stigli do vode, upitaše tsmailovu majku: 'Dozvoljavaš li nam da ovdje odsjednemo?"Da, ali nemate pravo piti vodul', reče im, i oni prihvatiše."
Ibn-'Abbas dodaje: "Allahov Poslanik, a.s., reče: ‘Ismailova majka voljela je društvo i ljudi se nastaniše u njenoj blizini. Potom su poslali po njihove obitelji i svi se tu zajedno naseliše.
Kada su podigli nekoliko kuća i kada je Ismail odrastao, od ljudi iz plemena naučio je arapski jezik. Ljudi zavotješe Ismaila i oženiše ga njihovom cljevojkom.
Ubrzo je lsmailova majka umrla. Ibrahim, a.s., došao je da obiđe obitelj, nakon što se Ismail oženio i pošto ne nađe lsmaila u kući, upita ženu gdje je otišao. 'Otišao je u lov!', reče mu. Dalje je upita kako žive, i ona mu odgovori: ‘Teško, živimo, mučno i bijednol' požali se. ‘Kada se vrati tvoj muž, prenesi mu selam i reci mu da promijeni kućni prag. ‘
Po povratku, Ismail kao da je nešto osjetio, pa upita: 'Je li neko dolazio?' 'Jeste, dolazio je jedan, starac takav i takav! Pitao me je za tebe i ja mu rekoh gdje si, pa me je pitao kako živimo; ja mu rekoh teško i bijedno!'
'Je li ti šta rekao?', zapita je. 'Jeste, rekao mi je da ti prenesem selam i da promijeniš kućni prag. ‘'To je moj otac, naredio mi je da te pustim. ldi svojima!'
Ismail se ponovo oženi iz istog plemena. Nakon izvjesnog vremena, Ibrahim, a.s., ponovo dode. Ude u kuću i upita ženu o Ismailu. 'Otišao je u lov!', reče mu. 'A kako živite?' 'Živimo u dobru i izobitjul', i ona zahvali Allahu. ‘Šta jedete?' "Meso!" 'A šta pijete?'
'Vodu. ‘,
Ibrahim, a.s., tada prouči: ‘Gospodaru moj, daj im berićet u mesu i vodi!'
Allahov Poslanik, a.s., ovdje reče: 'Oni tada nisu imali usjeva, a da su ih imali, blagoslovio bi im. Zato ko nije Mekelija, neće mu prijati samo meso i voda.
U drugom predanju kaže se da je upitao: "Gdje je Ismail?" "Otišao je u lov!" Zar se nećeš odmoriti, jesti i piti?" "A šta jedete i pijete?" "Jedemo meso i pijemo vodu", odgovori ona. Ibrahim, a.s., tada prouči: "Gospodaru, blagoslovi im hranu i pilo!"
(Allahov Poslanik, a.s., reče: ‘To je bereket dove Ibrahima, a.s.")
"Kada ti muž dođe, prenesi mu selam i reci mu da učvrsti kućni prag!"
Po povratku, Ismail upita: "Je li iko dolazio?" "Jeste, dolazio je starac lijepog izgleda", i ona ga pohvali, "pitao je za tebe i kako živimo. Rekla sam mu da živimo lijepo!" "Je li što oporučio?" "Poselamio te je, i rekao ti da učvrstiš kućni prag!" 'To je moj otac, a prag si ti, naredio mi je da te zadržim kod sebe!"
Kada je Ibrahim, a.s., došao treći put, zatekao je Ismaila kako pravi strijele u hladu drveta nedaleko od Zemzema. Kada ga ugleda, Ismail ustade i dočeka ga kao što sin dočekuje oca. "Ismaile!", reče mu, "Allah mi nešto naređuje!" "Učini ono što ti naređuje tvoj Gospodar!" "Hoćeš ti mi pomoći?" "Hoću!", odgovori Ismail. "Allah mi naređuje da ovdje gradim Hram! , i on pokaza na izraženu humku.
Kada su podizali temelje Hramu, Ismail je donosio kamen, a Ibrahim zidao. Pošto su ozidali temelje, Ismail mu je donio crni kamen, Ibrahim ga uzida i stade na njega. Ibrahim, zidajući, a Ismail donoseći kamen, učili su:
"Gospodaru naš, primi od nas, jer Ti uistinu, sve čuješ iznaš!"(El-Bekara, 127)
(Sahih)
Rijadussalihin br/str. 1867
EBU HUREJRE ABDURRAHMAN prenosi da je Allahov Poslanik, a.s., rekao: "Tako mi Allaha, svakog dana molim Allaha za oprost i pokajem mu se više od sedamdeset puta!" (Sahih)
Rijadussalihin br/str. 1870
EBU HUREJRE ABDURRAHMAN prenosi da je Allahov Poslanik, a.s., rekao: "Tako mi Allaha, u čijoj ruci je moja duša, kada vi ne biste griješili, Allah bi vas zamijenio drugim narodom koji griješi, da Ga mole za oprost, pa da im oprosti." (Sahih)
Rijadussalihin br/str. 1871
ŠEDDAD IBN EVS EBU JELA prenosi da je Allahov Poslanik, a.s., rekao: "Najbolji istigfar je da čovjek prouči: ‘Allahu, Ti si moj Gospodar, i samo si Ti Bog, stvorio si me i ja sam Ti rob. Ugovor ispunjavam i održavam obećanje koliko mogu. Zaštiti me od zla mojih djela. Priznajem Tvoje blagodati prema meni i priznajem svoje grijehe, pa mi ih oprosti, jer samo Ti opraštaš grijehe!'
Ko prouči ovaj istigfar danju, čvrsto u nj vjerujući, i toga dana umre prije nego omrkne, ući će u Džennet; a ko ga prouči noću, u nj čvrsto vjerujući, i umre prije zore, ući će u Džennet"
(Sahih)
Rijadussalihin br/str. 1875
SEVBAN kazuje: "Kada bi završio namaz, Allahov Poslanik, a.s., bi tri puta proučio: ‘Estagfirullah'; i onda bi dodao: ‘Gospodaru moj, Ti si spas i od Tebe je spas, i neka si slavljen, o Ti Uzvišeni i Plemeniti!'" (Sahih)
Rijadussalihin br/str. 1876
ENES IBN MALIK EL-ENSARI prenosi da je čuo Allahovog Poslanika, a.s., kada je rekao: "Uzvišeni Allah kaže: 'Čovječe, opraštat ću ti grijehe, ne obazirući se na njih, sve dok Me budeš zvao i molio. Čovječe, kada bi imao grijeha koliko do neba, pa Me zamolio za oprost, oprostio bih ti! Čovječe, kada bi Mi došao sa grijesima velikim kao Zemlja i susreo Me bez imalo širka, obasuo bih te sa isto toliko oprosta."' (Hasen)
Rijadussalihin br/str. 1878